Viral

Tukar Lampin Bayi 2 Kali Sehari, Individu Bergelar Ibu Teruk Dikritik Warganet - “Sanggup Biarkan Bayi Terseksa…”

Muhammad Firdaus
19/02/2024
07:55 MYT
Seorang wanita bergelar ibu diserang warganet selepas memuat naik komen tentang lampin bayi di sebuah platform beli belah atas talian.
Menerusi komen wanita itu, dirinya mendedahkan hanya menukar lampin bayi sebanyak dua kali sehari sambil memuji keberkesanan jenama lampin tersebut.

BERITA TRENDING: Izara Aisyah Kongsi Nama Anak, Netizen Puji: - “Indahnya Nama"

“Ruam makin kering dan baik, sampai lah sekarang umur nak dekat empat bulan masih pakai jenama ni, jimat pun ye sebab satu hari guna dua keping je, pagi dan petang je tukar, tak bocor dan tak ruam pun,” tulisnya.
Susulan kenyataan yang dibuat, netizen mengkritik sikap ibu berkenaan yang dianggap pengotor dan tidak peka dengan kebersihan bayi.
“Tahu lah jenama ni mahal, tapi agak-agak lah dua kali sehari je tukar lampin. Patut pun punggung anak tu ruam,”
“Sanggup biarkan bayi terseksa dengan lembap kencing asalkan tak membazir duit kena beli lampin. Dah beli lampin mahal, lagi susah lah nak kerap tukar lampin bayi,”
“Dua kali je tukar?! Mak pengotor. Kadang-kadang jumpa ibu bapa biar je lampin anak sampai kembung, tak kasihan ke dekat budak tu. Kita yang ada period ni pun kena kerap tukar apatah lagi budak yang berlampin."
Dalam pada itu, ada juga warganet sempat berkongsi pengalaman menjadi pengasuh dan terpaksa berhadapan dengan ibu bapa yang tidak mengendahkan kebersihan bayi.
Setakat artikel ini ditulis, muat naik itu meraih lebih satu juta tontonan dan hampir 2,000 tanda suka di Platform X.
Sumber: Platform X
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Berita

“Mana Suhakam Ketika Anak Saya Dibunuh?” - Ibu Bapa Zulfarhan

gempak
26/07/2024
09:29 MYT
Bapa kepada arwah Zulfarhan, Zulkarnain Idros, 60, meluahkan rasa tidak puas hati terhadap Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) berkaitan kenyataan yang membantah hukuman gantung sampai mati yang dijatuhkan terhadap enam bekas pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) kerana membunuh anaknya.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Sebutan Semula Kes Ibu Bapa Zayn Rayyan Pada 18 September

gempak
26/07/2024
03:12 MYT
Mahkamah Sesyen Petaling Jaya menetapkan 18 September ini sebagai tarikh baharu sebutan semula kes terhadap ibu bapa Zayn Rayyan Abdul Matiin yang didakwa mengabaikan kana-kanak austisme iru, Disember lalu.