Usahawan kontroversi, Datuk Seri Aliff Syukri, seakan-akan tidak pernah berhenti dikritik netizen dalam setiap perkara yang dilakukannya.

Keluar Lagu Raya Baharu

Terbaharu, Aliff menerusi entrinya di Instagram memaklumkan bahawa dirinya bakal mengeluarkan lagu raya atas permintaan dan ‘rusuhan’ peminat.

“Disebabkan rusuhan yang melampau untuk saya sebagai artis dan penyanyi memaksa saya mengeluarkan lagu raya, saya reda, InsyaAllah saya hanya turuti kata peminat saya.

“Nantikan lagu keramat dari artis nombor satu Malaysia, Aliff Syukri, Love Raya,” tulisnya.

A post shared by Aliff syukri kamarzaman (@aliffsyukriterlajaklaris)

Netizen 'Muak'

Bagaimanapun, hantaran itu dimuat naik semula oleh satu akaun di Platform X, di mana pengguna berkenaan menyatakan rasa ‘muak’ dengan konten Aliff Syukri yang dianggap tidak menghormati kemuliaan bulan Ramadan.

“Setiap kali Ramadan dia hadir bawa kontroversi, tidak menghormati kemuliaan bulan ini.

“Aliff Syukri dia letak sesuatu yang mulia di sisi Islam di kakinya terus dan diulang injak setiap tahun. Lepas itu, minta maaf dan ulang lagi pada tahun hadapan," luah akaun tersebut.

Boikot Aliff Syukri?

Tinjauan ke ruangan balas komen mendapati rata-rata netizen bersetuju dengan apa yang disuarakan dan berpendapat supaya berhenti memberi perhatian kepada usahawan tersebut.

“Ni yang dia nak, nak orang kecam, nak orang bercakap pasal dia. Bad marketing is marketing. Jalan penyelesaiannya, jangan cakap pasal dia, jangan ambil tahu pasal dia,”

“Jangan beri dia perhatian. Lagi banyak orang post benda ni, lagi dia suka. Korang ingat dia bodoh ke?!”

“Kan aku dah cakap. Boikot je dia ni. Benda senang je, jangan search dan jangan share.”

Setakat artikel ini ditulis, posting yang dibuat oleh Aliff Syukri itu meraih hampir 10,000 tanda suka di Platform Instagram.

BERITA TRENDING: Aliff Syukri Tak Puas Hati Penyanyi Lain Ciplak Lagu Raya? – “Orang Tetap Nak Dengar Suara Saya”

Sumber: Instagram/ Platform X