Pelakon Nabila Huda mendedahkan dia melakukan persiapan sebulan awal untuk program terbaharu bersama Astro Warna iaitu ‘The Masked Singer Malaysia’.

Menurut Nabila atau lebih mesra dipanggil Abil, 36, dia seorang yang cerewet justeru tidak suka untuk berfikir dan melakukan kerja di saat akhir.

"Semua orang tahu saya kalau kat drama atau filem memang tak suka makeup dan kebanyakan karakter saya mesti naked face saja..

"Tapi bila saya jadi pengacara atau juri, saya mesti go all out dan saya akan cipta stail sendiri.

"Buat research dan sepakat dengan team yang saya percaya dorang boleh tunaikan setiap permintaan.

"Untuk #themaskedsingermalaysia special sikit kali ni, saya dan my team dah buat persiapan sebulan awal.

"Baju saya custom dan dah siap dengan mood board. Jadi, semua dah rancang dan tersusun dengan baik sebab I'm very fussy (cerewet) dan benci nak kena fikir saat akhir sebab boleh jadi marah.

"Tapi bukan fussy sejenis yang buat orang benci tau. Fussy sejenis yang kena sempurna macam pemilihan jenis kain, style rambut, lipstik dan lain-lain," tulisnya di Instagram (IG).

Tambah anak kepada penyanyi Amy Search ini dia memilih kelainan dengan mencabar diri untuk menggayakan busana yang berwarna terang.

"Jadi untuk program ini saya buat keputusan untuk buat oversize suit tetapi dengan warna yang berbeza iaitu striking colours.

"Saya tak penah percaya dengan warna yang terang tetapi untuk kali ini tak salah untuk buat percubaan dan serius, saya jatuh cinta!

"Yang buat look and style tu strong adalah rambut , makeup dan perhiasan," tulis Abil.

Dalam pada itu, pelakon drama Kamar Kamariah mendedahkan dia sanggup menghabiskan 70 peratus bayaran yang diterima untuk penampilan dari kepala sampai ke hujung kaki.

"Secara jujurnya, saya tak boleh orang lain tentukan untuk apa yang saya nak pakai atau nak kena mengharap orang siapkan.

"Saya sanggup habiskan duit untuk pastikan saya selesa dengan apa yang saya mahukan.

"Dari baju shooting sampailah apa saja saya akan habiskan selalunya 70 peratus dari gaji. Saya tahu gila kan?

"Tapi itulah kebenaran mengenai saya.Tak kira lah kerja apa pun saya mesti bagi sepenuh hati, jiwa, wang dan komitmen kerana ini adalah kerjaya saya. Saya memilih ini dan saya sangat menyukai pekerjaan saya," tulisnya lagi.

Everyone knows abil Kalau kat drama or film Memang tak suka Make up and most of my character Mesti naked face je..Tapi bila abil jadi host or judges abil Mesti go all out and i akan create my own style, buat research and sepakat dengan team yang abil percaya dorang boleh tunaikan each of my request. Untuk #themaskedsingermalaysia special sikit kali ni, me and my team dah buat preparation a month before. Baju abil custom and dah siap dengan mood board. So everything dah well planned,well prepared and well organised cuz I’m very very fussy and I benci Nak kena fikir last minute sebab boleh jadi marah ? Tapi Bukan fussy sejenis yang buat orang benci tau. Fussy Sejenis yang kena perfect macam pemilihan material kain, style rambut,lipstick and etc. So for this program abil decided Utk buat oversize suit but different colour Tapi striking colours. I tak penah percaya with colour yang terang but this time tak salah Utk buat experiment and seriously, Im in love ! Yang buat look and style tu strong adalah rambut , make up and accessories..To be honest, I tak boleh orang lain decide Untuk I what to wear, or Nak kena mengharap orang siap kan. I sanggup habis kan duit Untuk Make sure I look good and comfortable with whatever I want.Dari Baju shooting sampai lah apa je abil akan spend usually 70 percent dari my salary. I know crazy right ? But that’s the truth about me..Tak kira lah kerja apa pun abil Mesti bagi all of my heart,my soul,my money and ? commitment because this is my career. I chose this. And I really love my job so much. So guys Nak tengok hasil kerja team abil yang hebat dengan different look and style every episode, and dengan program paling hebat and yang abil penah involve, block your date , 18 September Friday 9pm Di Astro warna !!!!#themaskedsingermalaysia

A post shared by Nabila Huda (@kupu_kupu) on


Abil bersama Datuk Aznil Haji Nawawi, Michael Ang, Raja Azura, Remy Ishak, Ella Aminuddin, Zizan Razak, Ramona Zam Zam dan Angah Raja Lawak diberi penghormatan untuk menduduki kerusi juri tetap.

Manakala, Datuk AC Mizal yang merupakan pengacara tersohor menggalas tugas sebagai hos.

Siapakah mereka di sebalik kostum ini? Mungkinkah mereka ini artis dan selebriti kegemaran anda?

Saksikan program yang bakal mencetuskan fenomena ini di Astro Warna (CH127) dan Warna HD (CH107) mulai 18 September 2020, setiap Jumaat, jam 9 malam!

Program ini juga boleh distrim secara eksklusif melalui aplikasi Astro GO dan kemudahan on demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

BACA: Bawa 'Hallyu Wave', Astro Warna Saji 'The Masked Singer Malaysia’ Untuk Penonton

BACA: "Identiti Sebenar Dirahsiakan, Suara Bercakap Diubah ..." - Ini Antara Yang Perlu Diketahui Sebelum Tonton ‘The Masked Singer Malaysia'

BACA: "Bukan Gimik Hanya Sebahagian 'Teaser' ..." - Nabila Huda Beri Penjelasan Tentang Video Nangis Di Instagram