,
Laman Utama

[VIDEO] Bergelek Tengah Jalan Depan KLCC, Netizen Indonesia Puji Baby Shima Kalis Kecaman - “Mak Cik Bawang Di Sana Mulutnya Sangat Mengerikan”

Izwan Isa
31/07/2022
02:50 MYT
Penyanyi Baby Shima sekali lagi menyorot perhatian pengguna laman sosial apabila dia memuat naik sepotong video yang mempamerkan dirinya menyeberang jalan di hadapan menara berkembar KLCC.
Tidak hanya berjalan dengan cara yang normal, Baby Shima dilihat berhenti seketika dan bergelek di tengah tempat melintas pejalan-pejalan kaki sebelum video tersebut dihentikan rakamannya.
Menerusi ruangan kapsyen pada video yang sama, Baby Shima menulis: “Bergoyang (bergelek) sebab kereta tak nak beri lalu,” tulisnya.
Difahamkan, Baby Shima berbuat demikian kerana mengambil inspirasi daripada Citayam Fashion Week yang kini sedang viral di Indonesia.
Bagaimanapun, tindakan Shima menerima maklum balas yang pelbagai dalam kalangan netizen.
Menerusi ruangan komen, ada segelintir netizen Malaysia mengkritik dan meninggalkan respons yang kurang molek terhadap penyanyi lagu Lalai itu. Begitupun, lain pula tanggapan peminatnya yang berada di Indonesia.
Di ruangan komen, seorang wargamaya dari Indonesia menulis: “Hidup di Malaysia mental mu sekuat itu? Luar biasa.”
Kenyataan tersebut disambut oleh seorang lagi peminat dengan menulis: “Mak Cik Bawang di sana mulutnya sangat mengerikan ya kan?”
Tidak kurang, ada juga yang menganggap Baby Shima mirip dengan seorang selebriti dari Indonesia: “Baby Shima kalau di Malaysia seperti Nikita Mirzani, cuma versi lebih lembut.”
Untuk rekod, Citayam Fashion Week merupakan trend yang dimulakan oleh anak-anak muda di Indonesia yang menggayakan busana mereka di kawasan terbuka di sekitar Jakarta Pusat, Indonesia.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Poster Ah Long Tawar Pinjaman Tergantung Di KLCC, Bertebaran Di Bukit Bintang? Netizen Terkejut - “Tak Pernah Di Buat Orang..”

gempak
09/09/2024
11:23 MYT
Kecoh baru-baru ini di media sosial apabila poster pinjaman wang mendominasi di kawasan sekitar Kuala Lumpur termasuk KLCC, Bukit Bintang, Petaling Street, Pasar Seni dan banyak lagi.
Hiburan

Da’i Fuad Bidas Dakwaan Baby Shima, Siap Tunjuk Bukti Dah Tegur Da’i Syed - “Saya Tak Menegur Dalam Keadaan Berkiblatkan Mana Kawan, Mana Lawan”

gempak
02/09/2024
02:52 MYT
Pendakwah, Da’i Fuad tampil menjawab teguran penyanyi, Baby Shima yang mendakwa dirinya pilih kasih dalam memberi teguran terhadap agamawan.
Hiburan

Baby Shima Selar Tindakan Pendakwah Bebas Membisu Bila Kes Libatkan ‘Geng’ Sendiri - “Semua Senyap Sunyi Masuk Dalam Gua…”

gempak
01/09/2024
21:55 MYT
Tindakan pendakwah bebas Da'i Fuad meluahkan rasa simpati dengan nasib menimpa rakannya iaitu Da'i Syed mendapat perhatian penyanyi Baby Shima.
Hiburan

Konsert Bertemakan Sounds Of Borneo Di MPO 7 September Nanti, Tampilkan Marsha Milan, Velvet Aduk & Alena Murang!

gempak
10/08/2024
18:48 MYT
Orkestra Filharmonik Malaysia (atau Malaysian Philharmonic Orchestra (MPO) buat julung kalinya bakal mempersembahkan sebuah konsert muzik Borneo pada Sabtu, 7 September 2024 jam 8.30 malam di  Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP), KLCC.
Hiburan

DFP Seni Festival 2024 Tampilkan Muzik Orkestra Cina, Teater Mek Mulung & Randai

gempak
23/04/2024
10:06 MYT
DFP Seni Festival 2024 akan berlangsung dari Julai hingga September 2024.