Jenama wangian terkenal SugarBomb mencuri perhatian di negara jiran Indonesia apabila pengasasnya, Ahmad Azhari Rosli seakan-akan memberi bayangan akan melebarkan sayap ke negara republik itu.

Ahmad Azhari atau lebih dikenali sebagai Boss A turut memberikan bayangan jenama yang diuasahakannya itu bakal membuka cawangan pertama di Surabaya tidak lama lagi.

Memetik keterangan video dimuat naik di laman sosialnya, Boss A menzahirkan ucapan terima kasih kepada pemilik syarikat pelbagai cabang perniagaan di Indonesia iaitu J99 Corp, Gilang Widya Pramana atau lebih dikenali dengan nama Juragan.

"Terima kasih team J99Corp dan Mas Juragan kerana menerima kunjungan kami ke kilang mereka.

"Doakan kerjasama dua negara antara Malaysia dan Indonesia ini terjalin dan berjaya. Amin," tulisnya di IG dan TikTok.

A post shared by Ahmad Azhari (@ayieesb_)

SugarBomb janji lebih banyak kejutan

Malah entri dimuatnaik Boss A di laman Instagram (IG) dan akaun TikTok miliknya Sabtu lalu juga pantas diasak dengan pelbagai andaian dan permintaan ramai termasuk warga seberang.

"Ga (belum) ada rencana untuk buka ruang di Pekan Baru?" demikian antara mesej langsung permintaan daripada pemilik akaun Instagram @dianfarida dari Surabaya yang tampak teruja dengan kehadiran SugarBomb di Indonesia nanti.

Meneliti entri dimuat naik di IG milik Boss A, dia juga pantas diminta untuk berkongsi berkenaan tips berjaya dalam perniagaan oleh beberapa pengikutnya dari negara seberang yang melihat dirinya sebagai usahawan muda yang menjadi inspirasi.

Sebagai negara serumpun, Boss A dan rangkaian perniagannya sendiri memahami situasi warga Indonesia yang sentiasa menantikan peluang pekerjaan untuk kelangsungan hidup selain sokongan positif kepada rakyat Malaysia dalam apa jua kerjasama terutamanya sektor ekonomi.

Diiring doa dan misi membawa jenama itu terus bangkit termasuk di negara republik berkenaan, tanda pagar #PastiBisa yang digunakan oleh usahawan popular itu menerusi muat naik IG Story miliknya seperti isyarat bahawa jenama ini akan membuat lebih banyak kejutan di Surabaya tidak lama lagi.

Produk penyegar udara SugarBomb

Mana tidaknya, bukan sahaja produk minyak wangi, SugarBomb juga turut rancak mengeluarkan beberapa produk lain seperti sanitasi tangan serta penyegar udara.

Malah, Oktober ini pula SugarBomb nampaknya mula berani untuk mengeluarkan produk dengan konsep baru yang pastinya mempunyai nilai komersial dan eksklusiviti tersendiri.

Perniagaan jenama wangian ini juga cukup menginspirasikan kerana asalnya hanya bermula dari ruangan pejabat kecil belakang rumah di Shah Alam, dan seterusnya sudah mampu memiliki kilang dan gudang wangian berkeluasan 1.21 hektar atau 3.0 ekar di Meru, Klang.

Jenama di bawah SugarBomb Worldwide Sdn Bhd itu yang beribu pejabat di Bandar Bukit Raja, Klang itu bertapak pada tahun 2017 dan mempunyai 200 pekerja.

Baru-baru ini jenama itu merasmikan produk baharunya di laman rasmi IG mereka berkonsepkan ‘Pinktober’ beserta tanda pagar #SUGARBOMBCAREFORYOU.

A post shared by NAK WANGI SUGARBOMB JELAH (@sugarbombgroup)