"Cinta sejati sukar dicari," demikian coretan indah pelakon Mas Khan buat wanita yang baru menerima lamarannya, Diana Nasimuddin semalam.

Menerusi hantaran sepotong video di Instagramnya, Mas Khan berkongsi momen kejutan yang dibikin Diana apabila menyarung semula cincin yang diberikan sejak enam bulan lalu.

"Sesuatu perhubungan mesti ada pasang dan surut tapi apabila terlalu banyak yang dilalui bersama, perselisihan faham, konflik dan sebagainya, hal itu semakin menguatkan ikatan.

"Kita takkan boleh memiliki cinta tanpa ada kesakitan. Tapi seandainya ikatan itu cukup kuat untuk mengatasi segala rintangan, jadi ia berbaloi untuk diperjuangkan.

"Surprise! Enam bulan saya menunggu apabila dia membuka cincin itu dan hari ini dia mengejutkan saya.

"Selama-lamanya saya sayang dan cintakan kamu Diana Nasimuddin," tulisnya dalam video berkenaan.

Tambah Mas Khan lagi dalam tulisannya di hantaran berkenaan; "Berikan masa dan ruang tapi jangan pernah putus asa untuk individu yang membuatkan kamu gembira. Saya sayangkan kamu 'bekas kekasih'."

Sementara itu, Diana turut menulis komen pada hantaran sama.

"Kejutan! Alhamdulillah. Satu perjuangan kan? Insya-Allah kita akan semakin kuat sekarang, dan saya menantikan apa saja untuk hari-hari mendatang," tulisnya.



Mac lalu, tindakan Mas Khan berkongsi luahan hati seolah-olah berdepan kekecewaan mengundang tanda tanya warganet.

BACA: Padam Video Lamaran, Mas Khan Sudah Putus Dengan Diana Nasimuddin? - “Jika Seseorang Itu Serius Untuk Berada Dalam Hidup Anda..”

Malah, Mas Khan turut memadamkan banyak foto serta video melamar Diana di Instagramnya yang dimuatnaik pada Disember tahun lalu.

BACA: #RoadToHalal, Mas Khan Kongsi Video Melamar Diana Nasimuddin, Romantis! - “Tak Sabar Wedding Of The Year”