Penyanyi Sufian Suhaimi mendedahkan dia kini mengambil seorang anak angkat lelaki.

Sufian memaklumkan berita itu menerusi kemas kini terbaru di akaun Instagramnya.

Menurut Sufian, usia 27 tahun tidaah terlalu muda untuk memikul tanggangjawab sebagai bapa.

Tulis Sufian lagi, walaupun belum tiba masa untuk menamatkan zaman bujang namun kehadiran Faeq telah melengkapkan hidupnya

“SUFIAN AMBIL ANAK ANGKAT. Bismillahirrahmanirrahim. Saya rasa tajuk di atas dah cukup untuk menyampaikan cerita apa yang ingin dikongsi.

“Pertama sekali, saya bersyukur dengan nikmat hidup ini. Allah cukup pemurah dalam melimpahkan rezeki kepada saya, begitu juga kepada yang lain.

“Usia 27 tahun bagi saya bukanlah terlalu muda untuk memikul tanggungjawab.

“Selain ibu ayah, keluarga, saya memerlukan tujuan untuk bekerja lebih kuat. Banyak masa saya gunakan untuk mencari perasaan apa yang kurang selama ini.

“Of course, I’ve been spending a lot of time talking to Allah. Semua saya ceritakan. Ada juga rakan-rakan yang menjadi pendengar setia saya. Tapi bila jumpa kawan yang dah ada anak ni, rasa tu lain, rasa penuh.

“Theres something special about babies. When they’re around, i feel complete. Mungkin belum masanya untuk tamatkan zaman bujang, tapi i can feel this is the perfect time to have one anak angkat, itu juga satu rezeki.

“Welcome to my life, Faeq. Ayah Yan sayang @babyfaeq tau,” tulisnya.

SUFIAN AMBIL ANAK ANGKAT Bismillahirrahmanirrahim. Saya rasa tajuk diatas dah cukup untuk menyampaikan cerita apa yang ingin dikongsi. Pertama sekali, saya bersyukur dengan nikmat hidup ini. Allah cukup pemurah dalam melimpahkan rezeki kepada saya, begitu juga kepada yang lain. Usia 27 tahun bagi saya bukanlah terlalu muda untuk memikul tanggungjawab. Selain ibu ayah, keluarga, saya memerlukan tujuan untuk bekerja lebih kuat. Banyak masa saya gunakan untuk mencari perasaan apa yang kurang selama ini. Of course, I’ve been spending a lot of time talking to Allah. Semua saya ceritakan. Ada juga rakan-rakan yang menjadi pendengar setia saya. Tapi bila jumpa kawan yang dah ada anak ni, rasa tu lain, rasa penuh. Theres something special about babies. When they’re around, i feel complete. Mungkin belum masanya untuk tamatkan zaman bujang, tapi i can feel this is the perfect time to have one anak angkat, itu juga satu rezeki. Welcome to my life, Faeq. Ayah Yan sayang @babyfaeq tau.

A post shared by Sufian Suhaimi ?? (@sufiansuhaimi_) on


Dalam pada itu, menerusi ruangan komen rata-rata pengikutnya gembira dengan perkara itu.

“MasyaAllah satu keputusan yang bagus Sufian, semoga Sufian menjalankan tanggungjawab sebagai seorang umat manusia yang sentiasa amanah dan mengejar akhirat berbanding dunia ya. Kami akan sentian menyokong Ean,”komen @realofmia

“Semoga Sufian menjadi bapa angkat yang bertanggungjawab dan baik hati,” tulis @adibah93