,
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad Belajar Silat Dengan Atlet Kebangsaan, Siap Panjat Tali & Berguling Depan Juri

Khairil Khusyairi
29/08/2024
10:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Jadi kali ini Sherry nak cuba macam-macam jenis sukan tau. Wow tak sabarnya!

Sherry Bersilat Dengan Alif Satar

Dalam episod pertama, Sherry akan bersama seorang pelakon, penyanyi, pengacara popular dan juga Mr Ironman Malaysia, Alif Satar dalam mencuba dan mempelajari sukan silat.
Lebih menarik, seorang atlet kebangsaan pun ada tau untuk ajar Sherry dan Alif. Siapa agaknya atlet kebangsaan tu ya?
Atlet yang akan bersama Sherry dan Alif ni bukan biasa-biasa tau. Pernah dapat banyak pingat juga di setiap kejohanan sukan. Fuh!
Korang rasa Sherry boleh kalahkan Alif tak perlawanan sukan silat nanti?
Jom saksikan You Know Nothing About Sports yang akan bersiaran setiap hari Khamis jam 9 malam di Gempak.com

Jenis jenis silat

Silat berlainan dengan ilmu seni mempertahankan diri yang lain kerana silat merupakan salah satu ilmu kependekaran ataupun bela diri hak milik orang melayu yang bukan hanya terkandung ilmu beladiri semata-mata.
Silat juga merangkumi adat dan adab bangsa melayu dan nilai-nilai islam yang tersemai di dalamnya .
Terdapat lebih 300 jenis silat yang terdapat di Malaysia,namun antara yang popularnya ialah silat gayong, silat cekak dan silat tongkat.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Sukan

Pearly-Thinaah Juara Terbuka Hong Kong

gempak
15/09/2024
08:10 MYT
Beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah muncul juara Terbuka Hong setelah menewaskan pilihan kedua dari China, Liu Sheng Shu-Tan Ning secara straight set sebentar tadi.
Hiburan

You Know Nothing About Sports: Sherry Alhadad & Che Ta Belajar Main Skuasy Sampai Bola ‘Melekat’ Pada Kepala Abang Cameraman

gempak
12/09/2024
13:25 MYT
You Know Nothing kini kembali dengan You Know Nothing About Sports yang menampilkan Sherry Alhadad akan berpasangan dengan seorang selebriti popular tempatan untuk mencuba mempelajari satu sukan baru.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.
Sukan

Jojo Ghazali Dedah Patah Tangan 6 Minggu Sebelum Tumbangkan Josue Cruz

gempak
09/09/2024
13:22 MYT
Jaguh Muay Thai negara, Muhamad Johan Ghazali Zulfikar mendedahkan dia patah tangan sebelum pertarungan dengan Josue Cruz dalam aksi ONE 168: Denver pada Sabtu.
Sukan

"Saya Tak Nampak Diri Saya Akan Ke LA 2028 Sebagai Atlet" - Azizulhasni Awang

gempak
09/09/2024
06:25 MYT
Legenda berbasikal trek negara, Datuk Azizulhasni Awang, memberikan bayangan awal mengenai titik noktah kariernya selaku atlet apabila membuat keputusan untuk tidak beraksi dalam Sukan Olimpik Los Angeles 2028 (LA 2028).