,
Berita

SSX: Johan Jatuh Terlentang Dari Kerusi, Zizan Razak Tukang Gelak

Kamaruddin Razal
28/07/2018
06:56 MYT
Super Spontan Extravanganza (SSX) minggu kedua yang berlangsung malam tadi menampilkan Johan Raja Lawak dan Zizan Razak sebagai juri gantian.
Johan dan Zizan hadir bagi menggantikan tempat juri tetap, Datuk Afdlin Shauki yang tidak dapat hadir pada minggu ini.
Apa yang menarik perhatian orang ramai ketika SSX sedang disiarkan secara langsung adalah Johan tiba-tiba jatuh terlentang dari kerusi juri.
Bertindak nakal, Zizan yang berada di sebelahnya seronok mentertawakan Johan tanpa memberi sebarang bantuan.
Ramai netizen rasa terhibur selepas melihat potongan video kejadian tersebut yang telah dimuat naik di Instagram milik radio ERA.
Minggu kedua SSX menyaksikan Jaa Suzuran dari kumpulan Lobster Leleh telah disingkirkan.
SSX bersiaran secara langsung dari Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang pada setiap Jumaat, jam 10 malam di Astro Warna (saluran 132) dan Warna HD (saluran 124).
Bertemakan 'tukang masak', SSX membentuk dua kumpulan iaitu Sotong Kangkung yang membawa imej 'tukang masak jalanan' dan kumpulan Lobster Leleh mencerminkan imej 'tukang masak di hotel'.
Buat julung kalinya juga program ini bakal menyaksikan pertukaran sistem pemarkahan iaitu 50 peratus daripada barisan juri dan 50 peratus lagi dari undian penonton.
Setiap kumpulan akan dikritik dan dinilai oleh dua juri tetap iaitu Datuk Afdlin Shauki dan Adibah Noor serta bersama lagi seorang juri tempatan.
SSX turut boleh dinikmati melalui platform digital, Astro GO dan 'on demand'.
Teks Oleh: Noor Zulaikha Yusof Sumber:Instagram ERA
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Filem

Baik Punya Ah-Long No 1 Dalam Carta Di Pawagam Selepas Sehari Ditayangkan!

gempak
13/09/2024
02:35 MYT
Filem Baik Punya Ah-Long kini mendominasi carta top 10 filem di pawagam Golden Screen Cinemas (GSC) selepas sehari ditayangkan di seluruh negara.
Hiburan

Tak Mahu Ambil Risiko, JoZan Enggan Buat Podcast - “Kami Ada Jadual Kerja Yang Berbeza, Takut..”

gempak
12/09/2024
13:55 MYT
Di saat medium podcast menjadi norma baharu dalam kerjaya sesetengah artis sejak kebelakangan ini, pelawak Johan dan Zizan Razak enggan membuang masa melakukan platform yang sama.
Filem

Wajib Tonton! JoZan Buat Comeback Menerusi Baik Punya Ah Long

gempak
11/09/2024
13:35 MYT
Dua tahun lalu raja duo komedi Malaysia, JOZAN iaitu gandingan Zizan Razak dan Johan telah menggegarkan pawagam seluruh tanah air menerusi filem pecah panggung, dan kini mereka kembali menggeletek penonton menerusi filem komedi terbaru, Baik Punya Ah-Long.
Hiburan

“Buat Podcast Bagus, Asalkan Tidak Melanggar Hukum Agama..” - JoZan

gempak
11/09/2024
12:55 MYT
Dua pelawak popular, Zizan Razak dan Johan bersetuju platform podcast merupakan medium yang bagus untuk rakan-rakan dalam industri berkongsi informasi kepada masyarakat.
Viral

Poster Ah Long Tawar Pinjaman Tergantung Di KLCC, Bertebaran Di Bukit Bintang? Netizen Terkejut - “Tak Pernah Di Buat Orang..”

gempak
09/09/2024
11:23 MYT
Kecoh baru-baru ini di media sosial apabila poster pinjaman wang mendominasi di kawasan sekitar Kuala Lumpur termasuk KLCC, Bukit Bintang, Petaling Street, Pasar Seni dan banyak lagi.