MYPerodua Nation 2019 akan membuka tirainya kepada orang ramai bermula 20 sehingga 22 September di Setia City Oval Lawn, Setia Alam, dengan jangkaan kira-kira 25,000 pengunjung di sepanjang tiga hari acara tersebut berlangsung.

MYPerodua Nation adalah karnival Perodua terulung yang diadakan setiap tahun sejak 2017 untuk memaparkan segalanya mengenai Perodua.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Datuk Zainal Abidin Ahmad berkata, selepas berlangsung dengan jayanya di Shah Alam pada 2017 dan Sungai Petani pada 2018, MYPerodua Nation 2019 menjanjikan hujung minggu yang lebih menarik dan menyeronokkan buat semua.

“Dengan tawaran menarik bagi kenderaan baharu, termasuk tawaran istimewa untuk e-hailing, pelajar dan graduan, serta tawaran selepas jualan bagi pakej dan kit badan GearUp, pelincir, alat ganti dan aksesori, inilah masa dan tempat yang terbaik untuk menjadi pelanggan Perodua.

“MYPerodua Nation memberi kami peluang untuk mendekati pelanggan supaya kami boleh memenuhi keperluan dan kehendak mereka dengan lebih mendalam,” katanya.



Bagi kemudahan pelanggan, seluruh rangkaian produk dan perkhidmatan Perodua akan turut berada di sana termasuklah Perodua Total Protect Plus, Kenderaan Pra-Milik Perodua (POV), aksesori dan koleksi GearUp, alat ganti, Minyak Tulen Perodua dan program kesetiaan pelanggan, UFirst.

Rakan-rakan kewangan dan insuran juga akan berada di sana untuk memudahkan proses pembelian.

Pengunjung juga boleh membuat temu janji servis, memeriksa kenderaan mereka dengan Tweckbot secara percuma, memandu uji model-model terkini Perodua, merasai demonstrasi sistem Bantuan Pemanduan Selamat (ASA), menerokai sejarah 26 tahun Perodua di ruang pameran Perodua Journey serta mengambil bahagian dalam pelbagai pertandingan dan aktiviti yang menyeronokkan.

Kanak-kanak pula pasti akan menyukai bungee trampolin, aktiviti mewarna model tanah liat, perlumbaan realiti maya (VR) dan aktiviti drift basikal roda tiga.

Terdapat juga persembahan dan penampilan khas artis-artis terkenal termasuk Bunkface, Aman RA, Naim Daniel dan ramai lagi.