,
Laman Utama

Atta Halilintar Tanggapi Kabar Orang Tuanya Berhutang Rp 400 Juta

Gempak ID
23/06/2021
04:51 MYT
Beredar sebuah video viral berisikan seorang lelaki di instagram, yang menagih hutang kepada orangtua Atta Halilintar sebesar Rp.400 juta.
Tentu video tersebut menjadi sorotan publik, dikarenakan Atta Halilintar baru saja menikahi putri dari Anang Hermansyah dan Krisdayanti, awal April 2021 lalu.
Sontak warganet terkejut dikarenakan juga ayahanda Atta sedang berada di Malaysia dan tidak bisa kemana-mana. Selain itu, keluarga pria 26 tahun itu sedang menjadi role model kehidupan banyak orang.
Pastinya, kabar berhutangnya ayahanda Atta merugikan nama besar Youtuber pemilik subscriber terbesar se-Asia Tenggara itu. Sehingga, ia sampai menanggapi tuduhan keluarganya memiliki hutang Rp 400 juta.
"Jujur aku engga kenal orang itu. Kalau ditanya juga utang apa aku engga tahu ya. Engga mungkin orangtua aku kayak gitu, aku engga percaya sih," kata Atta Halilintar ditemui di kawasan Jakarta, belum lama ini.
Muhammad Attamimi Halilintat itu tidak mengerti orang tersebut membuat video diduga berisi fitnah, yang menyebut orangtuanya punya hutang sebesar Rp 400 juta.
"Ya jujur aja menyayangkan aja hal itu," tegasnya.
Atta meyakini orangtuanya tidak punya hutang. Sebab, selama ini dia diajarkan untuk membeli sesuatu sesuai kemampuannya, dan jangan sampai berhutang kepada siapapun.
"Aku pribadi aku aja sampai sekarang kayaknya aku engga punya utang, sama bank aja aku engga punya utang. Karena aku pada prinsipnya aku akan membeli kalau aku mampu," terangnya.
"Aku orangnya engga mau memaksakan yang engga bisa dibeli apalagi sampai minjam duit orang," sambungnya.
Akan tetapi, Atta tidak mau meneruskan fitnah ini ke jalur hukum. Ia menanggapi positif tuduhan orangtuanya sebagai penghapus dosa keluarganya selama ini.
"Anggap aja ini ujian yang memang sudah biasa kami terima," pungkasnya.
Oleh: Herco Instagram: @attahalilintar
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

10 Hingga 13 Peratus Penjawat Awam Bankrap Sejak 2021 Hingga Tahun Ini

gempak
09/09/2024
08:46 MYT
Jabatan Insolvensi mendedahkan kira-kira 10 hingga 13 peratus daripada kes kebankrapan baharu yang didaftarkan di seluruh negara dalam tempoh hampir empat tahun ini membabitkan penjawat awam.
Nusantara

Pengawal Peribadi Pempengaruh Ancam Culik Wartawan

gempak
06/09/2024
15:55 MYT
Dalam kekecohan yang berlaku, pengawal peribadi tersebut mengeluarkan ancaman untuk menculik wartawan.
Hiburan

Berhutang Sebanyak RM25,000, Pereka Fesyen Popular Tanah Air Dikejar Ah Long?

gempak
27/08/2024
13:55 MYT
Gara-gara hutang, seorang pereka fesyen popular tempatan  berdepan detik cemas apabila dipercayai telah menjadi mangsa peras ugut sekumpulan Ah Long.
Viral

Dr Raihana Pernah Tanggung Hutang RM500,000, Gadai Barang Kemas & Hampir Muflis - "Saya Memang Hampa, Kecewa..."

gempak
14/08/2024
14:46 MYT
Nama Dr Raihana Ismail yang merupakan Pengasas syarikat Efferty International Sdn. Bhd. (Efferty) tidak asing lagi terutama dalam kalangan pasangan suami isteri yang sedang berusaha menimang cahaya mata.
Viral

Gara-Gara Mahu Naikkan 'Viewers', Youtuber Ditahan Selepas Muat Naik Video Masak & Makan Kari Burung Merak

gempak
14/08/2024
04:55 MYT
Seorang pempengaruh media sosial India ditahan selepas videonya memasak dan makan burung kebangsaan yang dilindungi negara itu, burung merak mencetuskan kemarahan awam.