,
Film

Demi Film Ghost Writer, Deva Mahenra Tambahkan Berat Badan

Gempak ID
12/06/2019
01:45 MYT
Aktor Deva Mahenra kini terlihat tampil lebih berisi bobot tubuhnya. Hal itu dibenarkan olehnya lantaran memang tuntutan peran yang mengharuskannya untuk menambah berat badan.
Deva kini bersama barisan pelakon lain sedang hangat ditonton menerusi film Ghost Writer yang mengusung tema horor komedi.
Karena perannya di film yang diproduseri oleh Ernest Prakasa dan Chand Parwez inilah dirinya menambah berat badan. Pengorbanan itu pun dianggap biasa oleh anak seni sepertinya.
"Ya kalau masalah berat badan naik turunnya buat kami para pekerja seni jadi hal yang sepertinya mau tidak mau harus dilakukan karena kebetulan tuntutan skrip, tuntutan peran, harus bisa memberikan sesuatu yang terbaik," ucap Deva Mahenra di Cibinong City Mall, Bogor, Jawa Barat, Selasa (11/6).
Diakui Deva, profesional dalam bekerja sangat diutamakannya. Ia tak ingin tampil mengecewakan penonton hanya karena tak ingin menjalani tuntutan peran.
"Kami juga harus memberikan sesuatu yang lebih jitu. Jadi sebisa mungkin memang dari film sebelumnya atau film berikutnya memang harus berbeda secara penampilan. Ya kalau bisa signifikan akan lebih bagus," jelasnya.
"Ya betul (profesional). Kalau di Ghost Writer ya pasti penampilan fisik signifikan dari film sebelumnya," tandas Deva.
Instagram: @devamahenra
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Gaya Hidup

Jogging Waktu Petang Boleh Turunkan Berat Badan?

gempak
16/08/2024
13:15 MYT
Bolehkah berjogging (berlari) pada waktu petang menurunkan berat badan? Soalan ini mungkin timbul di kepala anda, lebih-lebih lagi kerana banyak artikel membincangkan kebaikan berlari di waktu pagi yang dianggap memberikan beberapa faedah.
Berita

Berat Melebihi 100KG, Pegawai Kerajaan Korea Utara Cuba Cari Ubat Untuk Masalah Obesiti Kim Jong Un

gempak
01/08/2024
13:55 MYT
Pegawai kerajaan di Korea Utara dilaporkan sedang mencari ubat baharu untuk Kim Jong Un selepas pemimpin tertinggi mereka itu mengalami kenaikan berat badan mendadak.
Hiburan

Yuqi (G)I-DLE Dedah Cara Agensi ‘Memaksa’ Dia Dan Pelatih Lain Untuk Turunkan Berat Badan

gempak
13/07/2024
15:55 MYT
Anggota kumpulan (G)I-DLE, Yuqi mendedahkan yang berat badannya tidak lagi mudah untuk naik memandangkan selera makanannya juga semakin berkurang.
Hiburan

Diana Danielle Tolak Bariatrik, Percaya Kurus Secara Semulajadi - “Bukan Saya Tak Boleh Turun Berat Cuma…”

gempak
27/03/2024
04:56 MYT
Diana Danielle lebih suka kurus secara semulajadi.
Laman Utama

Berjaya Turun 20KG, Khairul Aming Jadi Inspirasi Amalkan Gaya Hidup Sihat! Ini Apa Yang Dia Buat

gempak
22/12/2023
06:55 MYT
Terima kasih KA kerana inspirasikan ramai orang