,
Artis

Diberondong 49 Pertanyaan selama 10 Jam, Ini Alasan Gisel Tak ditahan

Gempak ID
09/01/2021
02:45 MYT
Artis peran Gisella Anastasia alias Gisel akhirnya menunaikan janjinya untuk bersikap kooperatif apabila disidik polisi terkait kasus video syur miliknya, Jumat (8/1/2021).
Sebaik usai disidik, Gisel sekali lagi membuat permohonan maaf di hadapan awak media.
Sekali lagi saya mau menyampaikan permohonan maaf yang sebesar-besarnya dari lubuk hati saya paling dalam," kata Gisel saat ditemui usai pemeriksaan di Ditreskrimsus Polda Metro Jaya.
Sementara itu, dalam pertemuan selama 10 jam itu, ia diberondong dengan 49 pertanyaan yang bisa dijawab semuanya oleh Gisel.
"Ada 49 pertanyaan yang diberikan penyidik dan semuanya bisa dijawab," kata Kabid Humas Polda Metro Jaya, Kombes Pol Yusri Yunus, kepada awak media yang menunggu.
Yusri kemudian membeberkan alasan di balik keputusan pihak kepolisian tak menahan Gisel. Artis peran itu dikatakan tak ditahan lantaran sikap kooperatif yang ditunjukkan selama kasus berjalan.
Selain itu, Yusri juga menyebutkan alasan kepolisian tak menahan Gisel atas pertimbangan anak.
"Kemudian dia ada anak yang masih umur 4 tahun, perlu bimbingan ibunya," ucap Yusri Yunus.
Selain Gisel, Michael Yukinobu de Fretes, yang sebelumnya sudah disidik dan tak ditahan akan dikenakan wajib lapor setiap hari Senin dan Kamis.
Meski demikian, proses hukum tetap berjalan.
Oleh: Maliah Surip Kredit Foto: Detik.com
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Pengasas, CEO Telegram Ditahan Di Perancis

gempak
25/08/2024
05:55 MYT
Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) aplikasi Telegram, Pavel Durov ditahan di Lapangan Terbang Borget di luar Paris, Perancis pada Sabtu.
Laman Utama

Mayat Dalam Longkang, Polis Tahan Lelaki Warga Asing

gempak
20/08/2024
04:30 MYT
Polis menahan soerang lelaki warga asing berusia 43 tahun di Masjid Bukit Pinang di sini pada Isnin susulan penemuan mayat dua individu di dalam longkang semalam.
Berita

Gaduh Rebut Parking Sampai Viral, 2 Wanita Ditahan Polis

gempak
02/08/2024
08:46 MYT
Akibat berebut tempat meletak kenderaan, dua wanita ditahan polis bagi membantu siasatan.
Berita

Cekik, Tolak Isteri Dalam Gaung, Lelaki 39 Tahun Ditahan Polis

gempak
01/08/2024
07:56 MYT
Seorang lelaki ditahan selepas disyaki memukul, mencekik dan menolak isterinya ke dalam gaung dalam satu kejadian di Kilometer 31.2 Jalan Raya Timur Barat (JRTB) Gerik-Jeli, Gerik, Sabtu lalu.
Viral

7 Lelaki Berpakaian Wanita Ditahan Di Terengganu - "Penduduk Mengadu Mereka Sering Berkumpul Di Beranda Rumah"

gempak
28/07/2024
12:00 MYT
Gara-gara berpakaian seperti wanita termasuk berbaju kurung dan bertudung, tujuh lelaki ditahan dalam serbuan oleh pasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), di sebuah flat di bandar raya ini baru-baru ini.