,
Nusantara

Inul Daratista Murka, Namanya Dicatut untuk Penipuan Bantuan Dana Sosial Hingga Pinjam Uang

Gempak ID
25/07/2020
06:12 MYT
Penyanyi dangdut Inul Daratista, Jumat (24/7) mengunggah kemurkaannya terhadap sebuah oknum. Namanya dicatut dalam modus meminta bantuan dana sosial hingga pinjaman uang.
"Saya akan laporkan segera kepada pihak berwajib jika ini masih berlanjut. Menggunakan nama saya untuk penipuan, hati-hati anda berhadapan dengan saya," tulis Inul Daratista di Instagramnya pada Jumat (24/7).
Menurut Inul Daratista, namanya dicatut untuk sebuah penipuan. Pelaku meminta mentransfer sejumlah uang dengan modus untuk bantuan dana sosial ke Yayasan Panti Jompo.
Hingga saat ini, lewat modus penipuan tersebut mendapatkan puluhan juta rupiah.
Inul dengan tegas akan melaporkan oknum tersebut kenpihak berwajib..
"17 Tahun aku menginjakkan kaki di Jakarta, nggak sekalipun minta uang apalagi pinjam pada siapapun," jelasnya di kolom caption.
"Logikanya, masa bisnis di mana-mana, rumah Pondok Indah terus nggak punya uang dan sampai pinjam? Nauzubillahiminzalik yah !!! Hati hati menggunakan nama saya!!." tandas Inul Daratista.
Instagram: @inul.d
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bintang Squid Game, Lee Jung Jae Didakwa Terlibat Kes Penipuan, Bakal Disoal Siasat Polis

gempak
12/08/2024
06:25 MYT
Pelakon yang popular menerusi siri Netflix Squid Game, Lee Jung Jae  kini sedang dalam pemerhatian gara-gara dakwaan penglibatannya dalam satu penipuan yang serius.
Viral

Beri Botol Percuma Berserta Kod QR Baucar RM200, Pihak Berkuasa Gesa Orang Awam Peka Modus Operandi Scammer

gempak
21/04/2024
14:55 MYT
Aktiviti penipuan atau lebih dikenali sebagai ‘scam’ semakin berleluasa ketika ini. Pelbagai taktik digunakan oleh sang penipu (scammer) untuk menipu orang ramai tidak kira secara berhadapan mahu pun atas talian. Terbaharu, tular taktik yang didakwa satu cara penipuan di mana pihak yang tidak dikenali memberikan botol secara percuma dan dilet
Terkini

Inul Sakit Perut Lepas Makan Tepi Jalan, Mengaku Lama Tak Makan Menu Kampung

gempak
16/04/2024
15:55 MYT
Inul mengalami sakit perut selepas menikmati petis yang menjadi makanan kegemarannya sewaktu masih belum berhijrah ke kota Jakarta.
Hiburan

Inul Bakal Rayakan Ulang Tahun Anak Tunggal 3 Hari : “Biar Orang Kampung Gembira”

gempak
26/03/2024
12:50 MYT
Penyanyi dangdut terkenal Indonesia, Inul Daratista menarik perhatian netizen apabila memaklumkan akan mengadakan pesta ulang tahun anaknya selama tiga hari.
Laman Utama

Inul Daratista Meluat Dengan Suami Saat Janji Temu Pertama Kali: “Dia Bawa…”

gempak
05/11/2023
13:51 MYT
Penyanyi dangdut Inul Daratista sudah mendirikan rumah tangga selama 28 tahun bersama suami, Adam Suseno.