,
Nusantara

Profesional, BCL Siap Kembali Tuntaskan Pekerjaannya yang Tergendala

Gempak ID
25/02/2020
02:18 MYT
Seluruh Indonesia malah penggemar hiburan Nusantara tahu Bunga Citra Lestari masih berada dalam luka mendalam setelah meninggal dunianya sang suami tercinta, Ashraf Sinclair akibat serangan jantung pada Selasa (18/2/2020).
Sehingga kini BCL masih sering mengunjungi permakaman San Diego Hills, Kawarang, Jawa Barat, tempat belahan jiwanya itu dikebumikan.
Biar masih menyimpan duka yang masih dalam, wanita ini sadar ia masih ada kehidupan terutama karier yang perlu diteruskan.
BCL dikatakan siap untuk bekerja. Secara profesional, penyanyi ini dikonfirmasi akan tetap mengisi acara Romantic Valentine Concert with Ronan Keating yang dihelat di Pullman Central Park, Jakarta Barat, pada 29 Februari 2020.
“Iya (BCL) confirmed akan tetap perform,” kata Rizky selaku Media Relation Fullcolor, yang menggagas acara ini saat dihubungi wartawan, Senin (24/2/2020).
Pihak manajemen BCL juga telah memastikan bahwa kliennya tetap tampil pada konser nanti.
“Walau sedang berduka, BCL memastikan secara profesional dirinya tetap tampil pada konser bersama Ronan Keating,” jelas Yenny Erlin dalam keterangan tertulisnya.
Dalam acara tersebut, pemilik album Tentang Kamu akan kolaborasi bersama Ronan Keating dan sahabatnya, Christian Bautista.
Selain konser tersebut, salah satu juri Indonesian Idol 2020, Anang Hermansyah sewaktu ditemui pers di kediaman BCL saat ikut bergabung di tahlilan 7 hari Ashraf memberi konfirmasi penyanyi itu akan kembali ke posisi juri setelah sempat absen di acara grand Final.
"Tadi pesan minggu depan dia akan hadir. Dia usahakan katanya karena minggu depan kan udah terakhir. Doain supaya Bunga kuat," ucap Anang.
Instagram: @bclsinclair
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Bunga Citra Lestari Minta Netizen Jangan Bandingkan Cara Nyanyian Mahalini, Acha Septriasa - “Semua Ada Karakter & Ciri Masing-Masing”

gempak
18/09/2024
13:55 MYT
Penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari tampil memberi pesanan buat rakan senegaranya iaitu Mahalini Raharja yang dikritik gara-gara merakamkan semula lagu hits Sampai Menutup Mata baru-baru ini.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 10 Peserta Ke Pentas Akhir, Langkah 2 Peserta Terhenti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Separuh Akhir

gempak
08/09/2024
20:55 MYT
Peserta Farhan Mustapha unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu Separuh Akhir Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: 12 Peserta Melangkah Ke Separuh Akhir, Dua Tugasan Menanti… Jom Semak Markah Penuh Minggu Keenam Semua Peserta

gempak
01/09/2024
20:55 MYT
Peserta Shazreen Shaharum unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keenam Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Syaffiq Sahli Raih Markah Tertinggi, Mofanora Tersingkir.. Jom Semak Markah Penuh Minggu Keempat Semua Peserta

gempak
18/08/2024
21:55 MYT
Peserta Syaffiq Sahli unggul apabila berada di kedudukan teratas pada minggu keempat Gimme The Mic Malaysia yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Pertama Kali Nyanyi Lagu Dangdut Sampai Juri Menari Sakan, Farhan Mustapha; "Ada Tekanan, Tapi..."

gempak
06/08/2024
02:55 MYT
Peserta Gimme The Mic Malaysia, Farhan Mustapha bersyukur apabila meraih kedudukan pertama pada minggu ketiga Gimme The Mic Malaysia.