,
Hollywood

Taylor Swift Akhirnya Dibenarkan Bawa Lagu Lama di AMA 2019

Gempak ID
19/11/2019
09:23 MYT
Sempat mengeluh karena dicekal nyanyi lagu lamanya di American Music Awards 2019 (AMA 2019) oleh label Big Machine sehingga banyak musisi mengecam tindakan itu, permasalahan yang dikeluhkan Taylor Swift berakhir.
Penyanyi itu akhirnya mendapatkan izin untuk membawakan lagu lamanya di AMA 2019 yang akan digelar pada 24 November mendatang oleh mantan labelnya, Big Machine Label Group.
Hal itu disampaikan oleh Big Machine dalam sebuah pernyataan bersama dengan Dick Clark Productions yang menyelenggara acara bergengsi itu.
"Big Machine Label Group dan Dick Clark Productions mengumumkan bahwa keduanya telah mencapai kesepakatan perjanjian lisensi yang menyetujui penampilan artis mereka untuk disiarkan setelah acara dan untuk penyiaran kembali pada platform yang telah disepakati.
"Ini termasuk penampilan American Music Awards yang akan datang," tulis pernyataan tersebut seperti yang dilansir dari CNN.
Pernyataan itu juga menegaskan musisi tidak butuh persetujuan label untuk tampil secara langsung di televisi atau media langsung lainnya.
"Persetujuan label rekaman hanya dibutuhkan untuk rekaman audio dan visual musisi terkontrak dan dalam penentuan distribusi karya tersebut," lanjut pernyataan itu.
Sebelum ini Swift menulis dirinya dicekal menyanyikan lagu lamanya oleh Scott Borchetta yang sebelumnya diketahui telah menjual Big Machine beserta katalog master enam album pertama Taylor Swift kepada Scooter Braun.
Kredit Foto: Billboard
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Donald Trump Didakwa 'Cipta' Gambar Palsu Taylor Swift Guna AI, Peminat Berang!

gempak
21/08/2024
04:55 MYT
Bekas Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump didakwa membuat kenyataan palsu dengan mengaitkan penyanyi popular, Taylor Swift sebagai penyokongnya.
Hollywood

Tiga Konsert Taylor Swift Batal Selepas Terima Ancaman Serangan

gempak
08/08/2024
05:55 MYT
Penganjur tiga konsert Taylor Swift di Vienna minggu ini umum membatalkan persembahan itu sepas pihak berkuasa mengumumkan penangkapan individu yang merancang melancarkan serangan di Vienna.
Viral

Ceroboh Lapangan Terbang, Dua Wanita Ditahan Conteng ‘Jet Peribadi Taylor Swift’

gempak
21/06/2024
21:55 MYT
Dua wanita ditahan selepas menconteng jet peribadi didakwa milik penyanyi popular dunia, Taylor Swift yang kini berada di Eropah untuk menjayakan konsert Era Tour.
Viral

“Speak Now, Taylor” - Peminat Gesa Taylor Swift Buka Mulut Mengenai Palestin Menerusi Surat Terbuka

gempak
30/05/2024
15:55 MYT
Sejak kemelut yang melanda Palestin tahun lalu, penyanyi popular, Taylor Swift dilihat tidak pernah bersuara mengenai hal berkenaan, apatah lagi menggunakan platform media sosial miliknya untuk memberi kesedaran kepada peminat dan warga umum.
Hollywood

Bekas Isteri Kurt Cobain Kata Taylor Swift Tak Penting, Tak Menarik

gempak
18/04/2024
13:21 MYT
Taylor Swift adalah nama yang cukup besar bukan sahaja dalam bidang seni tetapi juga telah tersenarai sebagai salah seorang individu terkaya versi Forbes baru-baru ini.