,
Viral

Taylor Swift Rilis Lover Tanpa Gimik

Gempak ID
23/08/2019
06:49 MYT
Jumat (23/8/2019) menjadi tanggal manis buat Taylor Swift yang resmi merilis album ketujuhnya, Lover.
Ia pertama kali diumumkan oleh Swift lewat akun media sosialnya dengan mengatakan album yang berisi 18 buah lagu itu sudah bisa dinikmati secara global bermula hari ini.
Tidak seperti kebiasaan masa kini yang kerap meletak cuplikan atau gimik maupun menjual album mereka hanya secara digital, Swift memilih melakukan pengumuman secara 'tradisional'.
Setelah itu, Lover pun kemudian bisa dibeli dari beragam platform dan wanita berusia 29 tahun itu mula melakukan promosi seperti biasa.
Malah beberapa jam sebelum Lover dirilis, Swift yang kini tidak lagi harus bekerjasama di bawah Republic Records juga meluncurkan MV Lover.
Lewat unggahan di Instagramnya, Swift mengaku dirinya cukup berbangga karena bisa merilis Lover yang dimiliki sepenuhnya, sekali gus merujuk kepada sengketa kepemilikan lagu dengan produser Scooter Braun tak lama dulu.
"Album ini adalah merayakan cinta dengan segala kerumitan, kesenangan dan kekacauan. Ia adalah album pertama yang saya miliki sepenuhnya dan saya cukup berbangga dengannya.
"Saya cukup gembira dan senang karena Lover kini resmi dirilis," tulisnya di akun Instagramnya, @taylorswift seperti yang dilihat Gempak.Id sekitar dua jam lalu.
Dan kini Swift menjadi tredding di Twitter manakala MV yang menggambarkan kisah asmara Swift dengan kekasihnya yang diperankan oleh Christian Owens juga mula ditonton jutaan penonton di YouTube setelah beberapa jam ia diluncurkan.
Instagram: @taylorswift
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Gimik Bagi Cincin, Adira Nafi Dakwaan Mempermainkan Isu Rumah Tangga - “Cukuplah Hanya Saya & Abang Red Sahaja Tahu”

gempak
19/09/2024
23:55 MYT
Penyanyi, Adira Suhaimi menafikan dakwaan mempermainkan isu rumah tangga bersama bekas suaminya iaitu usahawan yang kini dipanggil Abang Red.
Hiburan

7 Tahun Bela Rambut, Mawi Reda Botakkan Kepala Live Demi Konsert Tsumawi! - "Masa Tengok Anak Sedih, Saya Pun ..."

gempak
17/09/2024
09:30 MYT
Penyanyi, Mawi sanggup membotakkan kepalanya secara langsung ketika majlis sidang media Konsert Tsumawi 20th Mawi World Live in KL di Hotel Tenera, Bangi pada Selasa.
Hiburan

Donald Trump Didakwa 'Cipta' Gambar Palsu Taylor Swift Guna AI, Peminat Berang!

gempak
21/08/2024
04:55 MYT
Bekas Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump didakwa membuat kenyataan palsu dengan mengaitkan penyanyi popular, Taylor Swift sebagai penyokongnya.
Hollywood

Tiga Konsert Taylor Swift Batal Selepas Terima Ancaman Serangan

gempak
08/08/2024
05:55 MYT
Penganjur tiga konsert Taylor Swift di Vienna minggu ini umum membatalkan persembahan itu sepas pihak berkuasa mengumumkan penangkapan individu yang merancang melancarkan serangan di Vienna.
Hiburan

Tyzo Masih Berhubung Dengan Lydia Rosli, Kisah Cinta Tak Berbalas Bukan Gimik! - "Dia Orangnya Baik"

gempak
06/08/2024
14:55 MYT
Penyampai radio, Tyzo Xander mengakui hubungan persahabatannya bersama usahawan dan pempengaruh Lydia Rosli masih akrab.