,
Nusantara

Terinfeksi Covid 19, Pemeran Utama Charmed, Alyssa Milano; Penyakit Ini Bukan Hoaks

Gempak ID
06/08/2020
07:10 MYT
Seorang lagi selebritas Hollywood, Alyssa Milano mengumumkan dirinya sempat terinfeksi virus corona.
Hal itu diungkapkan pemeran utama serial Charmed, Phoebe Halliwell lewat unggahan di akun Instagramnya pada Kamis (6/8/2020).
Milano yang menyifatkan pengalaman terinfeksi Covid 19 sebagai mengerikan menceritakan ia sakit sekarat setelah sempat menjalani tiga kali tes yang kesemua hasilnya negatif.
Perempuan itu yang menuliskan foto diunggahannya dirakam pada 2 April 2020 setelah 2 minggu jatuh sakit mengatakan telah menjalani dua kali tes Covid-19 dan keduanya negatif.
"Saya juga menjalani tes antibodi Covid-19 (tes tusuk jari) setelah merasa sedikit membaik. NEGATIF," ucap aktris tersebut yang terlihat menggenakan masker oksigen.
Namun ia tetap merasa tak enak badan empat bulan terakhir ini sehingga mengalami kemampuan mencium sehingga tak bisa mencerna makanan.
"Saya pada dasarnya memiliki semua gejala Covid," akuinya yang juga mengalami gejala sesak napas, gangguan pada lambung dan vertigo.
Setelah mengalami segala simptom itu, ia mendapatkan tes antibodi yang akhirnya menunjukkan positif Covid 19.
Sambil mengatakan terdapat kecacatan pada sistem pengujian sedia ada, Milano mengingatkan agar masyarakat menjaga diri dengan sering cuci tangan, memakai masker dan menjaga jarak.
"Saya juga ingin kalian tahu, penyakit ini bukan hoaks," katanya yang juga mau mendonorkan plasma darahnya dengan harapan bisa menyelamatkan penderita Covid-19 lainnya.
Kredit Foto: The Hill Instagram: @milano_alyssa
Oleh: Maliah Surip
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Abby Abadi Rancak Kongsi Kata-Kata Semangat Di Instagram, Marissa Dania Tampil Komen: “Taknak Reply WhatsApp Saya Ke Mama?”

gempak
25/08/2024
08:00 MYT
Pelakon Abby Abadi sekali lagi mencuri perhatian warganet di media sosial apabila berkongsi kata-kata positif, pada Ahad.
Sukan

Faisal Halim Akui Prestasi Positif Tapi Perlu Masa Capai Tahap Maksimum – “Beri Saya Ruang Untuk Kejar Semula”

gempak
18/08/2024
05:25 MYT
Pemain sayap Selangor FC, Mohamad Faisal Abdul Halim mengakui masih memerlukan masa untuk mencapai prestasi maksimum meskipun telah kembali beraksi sebagai kesebelasan utama pada Piala Sultan Selangor 2024 (TSSC) malam tadi.
Hiburan

“Tak Apa… Di Sini Kita Belajar, Siapa Ada Siapa Tiada Masa Kita Ditimpa Masalah” - Fasha Sandha

gempak
16/04/2024
07:55 MYT
Fasha terkilan ada segelintir orang sekelilingnya tidak tanya khabarnya.
Hiburan

Fasha Sandha Kecewa Netizen Anggap Covid-19 Hanya Demam Biasa - “Sebab Ramai Masih Fikir Macam Ini, Sebab Itu…”

gempak
13/04/2024
06:55 MYT
Covid masih virus yang bahaya.
Hiburan

Hati Fasha Sandha Hancur Plan Raya Di Perlis Tak Jadi Gara-Gara Dijangkiti Covid - “Kau Tahu Kau Tak Sihat, Tetap Keluar Beraya”

gempak
12/04/2024
06:32 MYT
Doakan Fasha cepat sembuh.