,
Laman Utama

Thalita Latief Gugat Cerai Dennis Lyla

Gempak ID
29/03/2021
05:58 MYT
Kabar tak sedap datang dari rumah tangga selebriti Thalita Latief dengan musisi Dennis ‘Lyla’. Thalita diam-diam menggugat cerai suaminya ke Pengadilam Agama Jakarta Pusat beberapa hari lalu.
Berkas gugatan cerai Thalita Latief terhadap Dennis ‘Lyla’ terdaftar di Pengadilan Agama Jakarta Pusat pada 22 Maret 2021, yang didaftarkan oleh kuasa hukum wanita berusia 32 tahun itu.
"Gugatan cerai didaftarkan kantor hukum Juan Felix Tampubolon, kuasa hukum penggugat (Thalita Latief)," kata Pahrurrozy, Humas Pengadilan Agama Jakarta Pusat, Sabtu (27/3).
Pahrurrozy tidak bisa membeberkan alasan mengapa wanita bernama lengkap Thalita Anne Marie Latief itu menceraikan Dennis, sebab setiap sidang perceraian digelar secara tertutup.
"Alasan gugatan cerai tidak bisa diungkapkan, bisa ditanyakan pada yang bersangkutan," ucapnya.
Dalam gugatannya, ibu satu anak tersebut hanya ingin bercerai dan mendapatkan hak asuh anak saja. Tidak ada pembahasan harta gono gini dalam gugatannya yang diungkap Pahrurrozy.
"Gugatan penggugat cuma gugat cerai dan hak asuh anak," ungkap Pahrurrozy.
Pahrurrozy mengumumkan kalau sidang perdana Thalita Latief dan Dennis Rizky akan digelar pada 1 April 2021. Penggugat dan tergugat dalam hal ini wajib hadir ke dalam persidangan.
Sementara itu, Thalita belum buka suara terkait perceraiannya. Hanya saja pemain bass grup band Lyla itu sudah mencurahkan isi hatinya di instagram, terkait perpisahannya dengan sang istri.
"Mama papa tidak pernah mendidikku menjadi lelaki pendendam," tulis Dennis Lyla di instagramnya, dikutip Senin (29/3).
Dennis Lyla menambahkan, perpisahannya dengan Thalita Latief adalah hal yang membuatnya terpuruk. Sebab, mereka sudah bersama dalam bahtra rumah tangga selama 10 tahun, dan dikaruniai satu orang anak bernama Rafello Dimitri Rizky.
"Allah sayang kita semua, ikhlaskan semua. Peluang besar didepan mata," tutupnya.
Oleh: Herco
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

"Elak Andaian Cetus Spekulasi Cerai Fazura, Fattah" - Pengurus

gempak
19/09/2024
02:30 MYT
Sejak Fazura memfailkan perceraian terhadap suami, Fattah Amin pada Jumaat lalu, ramai peminat yang mengikuti kisah rumah tangga pasangan selebriti tersebut.
Viral

40 Hari Berkahwin, Wanita Minta Cerai Sebab Suami Mandi Sekali Sebulan

gempak
19/09/2024
00:55 MYT
Seorang isteri memfailkan perceraian selepas 40 hari berkahwin kerana suaminya jarang mandi dalam kejadian di bandar Agra, India.
Hiburan

“Fattah Okay Sahaja Di Set Penggambaran, Dia Sangat Professional” - Liyana Jasmay

gempak
14/09/2024
23:55 MYT
Pelakon dan penyanyi Liyana Jasmay enggan mengulas dan memberi sebarang komen berkenaan rumah tangga aktor, Fattah Amin. meskipun sedang menjalani penggambaran untuk sebuah naskhah bersama.
Hiburan

Fattah Amin Dedah Tiada Orang Ketiga, Akui Masih Sayangkan Fazura

gempak
14/09/2024
04:26 MYT
Pelakon Fattah Amin menegaskan bahawa tiada wanita lain dalam hidupnya yang menyebabkan kepada keruntuhan rumah tangganya bersama aktres, Fazura.
Hiburan

“Saya Sudah Ada Isteri, Kenapa Nak Layan Orang Ketiga?” - Video Fattah Amin Ulas Tentang ‘Penyondol’ Kembali Tular

gempak
14/09/2024
03:12 MYT
Satu video temu bual berkaitan pelakon, Fattah Amin mengulas tentang isu orang ketiga dalam perhubungan kembali tular dalam media sosial.