Pelakon terkenal Korea, Jun Ji Hyun dan suaminya, Choi Joon Hyuk dikhabarkan bakal bercerai.

Satu saluran hiburan YouTube berpengaruh di Korea, Garo Sero Institute mendakwa Ji Hyun dan suaminya hampir bercerai namun aktres itu enggan berpisah secara rasmi kerana ia akan memberi kesan kepada kerjayanya.

Antaranya tawaran komersialnya terutama dengan syarikat yang menambah denda penalti jika model mereka mereka menimbulkan perkara negatif kerana terpalit dengan skandal.

Bagaimanapun dakwaan itu dinafikan oleh agensi Ji Hyun iaitu Culture Depot dan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung isu berkenaan.

“Kami ingin memberitahu anda mengenai posisi kami berhubung khabar angin berkenaan penceraian aktres Jun Ji Hyun yang disiarkan secara langsung di live stream Garo Sero Institute pada 2 Jun.

“Pertama sekali, kami ingin memaklumkan kepada anda bahawa semua yang disebutkan dalam siaran berkenaan adalah tidak berasas.

“Sehingga kini maklumat yang berbeza dari kebenaran telah pun disebarkan secara atas talian dan telah disahkan bahawa khabar angin yang disengajakan itu memang datangnya dari siaran Garo Sero Institute.

“Oleh itu kami sedang cuba untuk mengenal pasti dan mencari maklumat yang tepat berkenaan dengan dakwaan yang diputarbelit oleh pihak tersebut.

“Kami juga akan mengambil tindakan undang-undang yang tegas terhadap penyebaran maklumat palsu melalui artikel dan komen yang berbeza dengan fakta,” jelas wakil agensinya.

Terdahulu, sewaktu live stream Garo Sero Institute, mereka melaporkan bahawa pasangan ini sudah lagi tidak tinggal sebumbung.

Malah mereka juga menyatakan Joon Hyuk keluar rumah kerana tidak mahu tinggal bersama Ji Hyun dan gagal menyelesaikan masalah rumah tangga mereka.

Institut Garo Sero juga mendakwa suaminya memohon untuk bercerai kerana mempunyai hubungan sulit.

Jun Ji Hyun dan Choi Joon Hyuk mendirikan rumah tangga pada April 2012 dan hasil perkahwinan tersebut pasangan ini telah dikurniakan dua cahaya mata.

Joon Hyuk juga dikenali sebagai cucu pereka hanbok terkenal Lee Young Hee dan anak pereka fesyen Lee Jung Woo.

Sumber Koreaboo / Allkpop