Drama Korea terbaharu lakonan Jun Ji Hyun dan Joo Ji Hyun berjudul Jirisan ternyata tidak mengecewakan penonton!

Mengapa? Hello! Baru sahaja episod tayangan perdananya bersiaran semalam, rata-rata penonton sudah diberikan pukulan hebat dengan jalan ceritanya yang menakjubkan.

Bayangkan baru episod pertama sahaja pun dah padu! Jalan cerita pantas, penuh debaran dan juga misi menyelamat yang penuh misteri.

Kalau korang nak tahu, Jirisan juga sudah mula menjadi bualan hangat penonton selepas tayangan episod pertama berakhir. Menarik kan?

Lagi-lagi pada penghujung episod ini juga membuatkan penonton rasa tidak sabar untuk melihat bagaimana jalan cerita selanjutnya.




Malah menurut Nielsen Korea, episod pertama Jirisan telah menduduki tempat pertama dalam slot salurannya termasuk rangkaian siaran awam dan memperoleh skor rata-rata sebanyal 9.1% di seluruh negara.

Lebih menakjubkan lagi, Jirisan telah mencipta sejarah tersendiri apabila berjaya mencapai peringkat tontonan kedua tertinggi dari mana-mana tayangan perdana drama dalam sejarah tvN.

Jirisan juga mencatat rekod baru untuk rating tayangan perdana tertinggi dari setiap drama hujung minggu dalam sejarah rangkaian televisyen dengan memecahkan rekod sebelumnya sebanyak 8.9% yang dipegang oleh drama Mr. Shunsine.

Saksikan Jirisan secara eksklusif setiap Sabtu dan Ahad di tvN (saluran 395) bermula jam 9:15 pm.

Untuk pilihan yang lebih flexible, Jirisan juga boleh ditonton menerusi aplikasi IQIYI.com.



Sinopsis:

Jirisan merupakan drama misteri tentang Ranjer hebat di Taman Nasional Gunung Jiri, Seo Yi Kang (Jun Ji Hyun) bersama rakannya Kang Hyun Jo (Joo Ji Hoon) yang mempunyai rahsia tidak terungkap.

Namun kedua-duanya mula mencari kebenaran selepas mengikuti insiden demi insiden termasuklah kemalangan misteri yang berlaku di gunung itu.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

#OhDaebak merupakan kolum baharu dalam Gempak Chingu yang dikeluarkan setiap Ahad. Berkonsepkan santai, #OhDaebak akan berbicara apa sahaja tentang Korea termasuklah K-Pop, K-Drama, lifestyle, makanan atau topik-topik yang sering dibualkan K-fans. Come on! It’s spazzing time guys!