,
Gimme The Mic

#GimmeTheMicMY: Baju Dikatakan Tiru Penyanyi Wanita Lain, Shazreen Shaharum Respons – “Kita Dalam Dunia Fesyen, Pusing-Pusing Akan Tersama”

Khairil Khusyairi
29/07/2024
09:25 MYT
Penyanyi yang juga peserta Gimme The Mic Malaysia, Shazreen Shaharum menyifatkan lagu Cinta yang dipersembahkannya pada minggu kedua Gimme The Mic sangat sukar biarpun pernah mendendangkan lagu tersebut di sebuah majlis konvokesyen sebelum ini.

Anggap Lagu Sukar

Shazreen atau lebih mesra disapa Shaz itu turut berharap penonton dapat membezakan kedua-kedua persembahannya itu.

“Sebenarnya lagu Cinta itu ramai cakap macam makanan saya tapi sebenarnya disebaliknya ia sangat susah sebab bila orang terbayang dan saya mahu keluarkan daripada bayangan itu.

“Jadi pada persembahan saya minggu kedua, saya ada ubahkan sedikit arrangement lagu tersebut.
“Saya harap penonton dapat bezakan persembahan saya semasa di majlis konvokesyen lalu dan persembahan di Gimme The Mic,” katanya kepada Gempak usai konsert minggu kedua yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras.

Baju Dikatakan Tiru Penyanyi Lain

Dalam pada itu, Shaz turut memaklumkan dia terima dengan komen-komen netizen yang mengatakan busana yang disarung pada malam tersebut menyerupai busana seorang penyanyi wanita lain.
“Untuk baju, setiap minggu designer saya mereka tidak maklumkan pada saya baju apa yang mereka akan buat.
“Jadi setiap rekaan yang mereka hasilkan adalah rekaan baju baharu.

“Kalau menyerupai artis lain itu, kita dalam dunia fesyen kan, pusing-pusing akan tersama. Saya terima sahaja, asalkan dia cantik,” ujarnya.

Juri Puji Persembahan

Mengulas mengenai komen positif juri, Shaz meluahkan rasa syukur apabila persembahannya itu diterima baik oleh juri.
‘Saya dapat pujian daripada Ajai, setiap orang tahu Ajai adalah seorang yang cerewet.

“Pada minggu kedua, saya dapat perkataan ‘perfect’ daripada dia dan dia kata tak jumpa salah.

“Kalau ditakdirkan bukan rezeki saya pada malam itu, itu adalah momen terindah untuk saya, saya akan ingat, happy sangat,” luahnya teruja.
Pada minggu kedua, Shazreen ternyata memukau semua penonton dan juri apabila menyanyikan lagu Cinta nyanyian Marsha Milan.

ARTIKEL BERKAITAN: #GimmeTheMicMY: Posisi Teratas Milik Raes, 6 Peserta Tersingkir… Jom Semak Markah Penuh Minggu Kedua Semua Peserta

ARTIKEL BERKAITAN: #GimmeTheMicMY: Raih Standing Ovation & Juri Puji Bakat Boleh ‘Jual’ Di LA… Raes Terharu – “Ia Ibarat Mimpi”

‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ dibarisi panel juri yang pernah menggegarkan industri muzik tanah air serta antarabangsa.
Bangku juri bakal dihiasi oleh penyanyi dan komposer yang berbakat seperti Ajai, Yuna, Bunga Citra Lestari dan Hael Husaini.
Program ini turut memperkenalkan gandingan Sherry Alhadad dan Sean Lee sebagai hos, serta Ceddy Ang dan Daniel Cheang sebagai hos Live+.
‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur selama lapan (8) minggu bermula 21 Julai 2024, pada setiap hari Ahad, jam 9 malam di Astro Ria (saluran 104), On Demand, Astro GO dan sooka.
Juara serta peserta di kedudukan enam teratas ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ akan mara ke peringkat antarabangsa mewakili Malaysia untuk berentap dengan juara-juara ‘Gimme The Mic’ dari negara-negara lain.
Juara ‘TikTok LIVE X Astro Gimme The Mic Malaysia’ akan membawa pulang wang tunai bernilai RM10,000 daripada Astro, beserta $2,000 USD (dua ribu dolar AS) daripada TikTok, dan penerbitan sebuah album single tajaan Astro & Rocketfuel.
Ikuti info dan klip-klip menarik menerusi akaun TikTok, Instagram, Facebook, X dan Astro Gempak dengan menggunakan tanda pagar #GimmeTheMicMY.
Dapatkan Pek Astro sekarang dengan diskaun 30%* dan pemasangan percuma dari hanya RM41.99/sebulan. Raikan saat-saat bersama dengan #AstroBaharu – Hiburan kini lebih mantap untuk seisi keluarga. Layari astro.com.my untuk maklumat lanjut.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Dari Penebar Roti Canai, 12 Tahun Farhan Mustapha Mencuba Untuk Bergelar Penyanyi – “Saya Masuk Pertandingan Semuanya Tersingkir”

gempak
16/09/2024
06:55 MYT
Farhan Mustapha tidak menyangka bergelar The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia 2024.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Farhan Mustapha Dinobat Grand Champion - "Ini Untuk Adik!"

gempak
15/09/2024
16:10 MYT
Finalis Farhan Mustapha dinobatkan sebagai juara Gimme The Mic Malaysia 2024 yang berlangsung di Pusat Konvensyen CIDB, Cheras pada Ahad.
gimme-the-mic

#GimmeTheMicMY: Pertarungan Sengit 10 Finalis, Elemen Kejutan Jadi Tumpuan… Ini Ramalan Siapa Yang Bakal Bergelar Juara

gempak
15/09/2024
06:55 MYT
Debaran semakin kencang! Pentas akhir Gimme The Mic Malaysia bakal berlangsung malam ini dengan menyaksikan 10 finalis bakal berentap menjadi yang terbaik.
Hiburan

30 Tahun Dalam Industri Muzik, Nora Ariffin Syukur Impian Adakan Konsert Solo Tercapai - “Hampir Mengalah…”

gempak
14/09/2024
15:55 MYT
Penyanyi, Datuk Nora Ariffin menzahirkan rasa syukur apabila impiannya untuk menjalankan konsert tercapai setelah 30 tahun berada dalam industri muzik tanah air.
Hiburan

“Semua Selebriti Pakai Baju Kami, Termasuklah Bella Astillah" - FiziWoo

gempak
11/09/2024
21:55 MYT
Jenama rumah fesyen terkenal, FiziWoo memaklumkan aktor kontroversi, Aliff Aziz merupakan pelanggannya sejak beberapa tahun lepas.