The Hardest Singing Show

THSS: Raih Posisi Juara Minggu Ke-5, Aepul Roza Dedah Persembahan Terinspirasi Daripada Naim Daniel

Umirah Halim
10/06/2024
12:55 MYT
Penyanyi, Aepul Roza mengakui persembahannya pada minggu kelima konsert The Hardest Singing Show (THSS) diinspirasikan daripada persembahan penyanyi Naim Daniel ketika di Anugerah Juara Lagu Ke-34.

Konsep sesuai

Menurut Aepul, konsep tersebut bersesuaian dengan tema pada minggu tersebut iaitu Ilusi LED.
Jadi, dia memilih untuk menggabungkan konsep LED tersebut dengan penampilan solekan 2D yang pernah dipersembahkan oleh Naim Daniel.
"Ya inspirasi, terima kasih banyak-banyak sorry Naim Daniel pinjam idea.
"Bila saya dapat tema Ilusi LED dalam kepala saya kita perlu bersatu dan masuk dalam LED itu.
"Jadi saya nak grafik di belakang itu adalah 2D cartoon supaya cerita graphic design lebih mudah.

"Jadi saya memilih untuk buat 2D, dengan kekangan masa yang terhad sebab itu.

"Semua orang ingat Naim Daniel pernah buat konsep 2D makeup ini jadi kita gabungkan itu," katanya ketika ditemui Gempak. Persembahan penyanyi berusia 36 tahun ini telah berjaya dinobatkan sebagai juara minggu kelima apabila telah meraih markah tertinggi.
Bagi tugasan minggu seterusnya kesemua peserta akan mempersembahkan persembahan yang bertemakan 'Emosi Instrumentasi'.

ARTIKEL BERKAITAN: THSS: Diberi Gelaran Peserta ‘Underdog’, Aepul Roza; "Saya Tak Anggap Negatif Tapi Itu Satu ..."

​ARTIKEL BERKAITAN: THSS: Edry Kata Perfect 10! Aepul Roza Rampas Takhta Tangga Pertama, Ini Senarai Markah Penuh Minggu Kedua

​ARTIKEL BERKAITAN: THSS: Dedikasi Persembahan Solidariti Untuk Faisal Halim, Aepul Roza Terima Komen Positif Daripada Edry

​ARTIKEL BERKAITAN: THSS: Selalu Buat Aksi Stunt Ganas, Ayda Jebat Sudah Terima Nasihat Doktor

​ARTIKEL BERKAITAN: Aepul Roza Akui Tumpang Populariti Kontroversi Rumah Tangga Sedang ‘Panas’ - “Kebanyakan Karya Saya…”

Rancangan 10 minggu ini bakal diacarakan oleh penyampai radio popular, Nabil Ahmad bergandingan bersama pengacara, pelawak dan juga penyanyi terkenal Indonesia, Rina Nose.
Sementara itu, bangku juri pula disandang oleh barisan penyanyi, komposer dan pengarah professional yang telah lama berkecimpung di dalam industri muzik dan hiburan, termasuk Dato' Sri Rossa, Edry Abdul Halim dan Zizan Razak.
Saksikan The Hardest Singing Show untuk menyaksikan format pertandingan luar biasa dan pengalaman pertandingan nyanyian terhebat abad ini di Astro.
Penerbitan 'The Hardest Singing Show' diunikkan oleh Alha Alfa Cosmetics selaku penaja utama. Penjurian & Trivia The Hardest Singing Show * Persembahan setiap peserta menerusi 'The Hardest Singing Show' akan diadili 100% daripada pemarkahan oleh barisan panel juri profesional. * Juara 'The Hardest Singing Show' akan membawa pulang wang tunai bernilai RM150,000 beserta trofi sumbangan Astro. * Para penonton dan peminat boleh mengundi mana-mana persembahan peserta kegemaran mereka bagi menentukan pemenang mingguan iaitu "The Hardest Gempak Meter" pada setiap minggu. Undian boleh dilakukan secara dalam talian menerusi laman rasmi http://gempak.com/thehardestsingingshow. * Eksklusif buat rancangan terbaharu ini, Astro turut mengeluarkan lagu tema yang berjudul 'I'm The Best' dan lagu tema yang bergenre Pop ini ditulis oleh komposer muda Iqie Hugh.
'The Hardest Singing Show' akan bersiaran secara langsung dari Pusat Konvensyen CIDB, Cheras, Kuala Lumpur selama sepuluh minggu bermula 12 Mei 2024, setiap Ahad, jam 9.00 malam menerusi Astro Ria (Saluran 104).
Rancangan ini turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box, aplikasi Astro GO dan sooka untuk pilihan yang lebih fleksibel.
Persiapan persembahan setiap peserta akan dipaparkan menerusi Studio The Hardest Singing Show dan segala telatah dibalik tabir, perbincangan, latihan di pentas utama dapat di saksikan di BTS The Hardest Singing Show yang dihoskan oleh Ceddy Ng selama 30 minit setiap minggu, dibawakan istimewa kepada para penonton dan peminat.
Xtended The Hardest Singing Show bakal bersiaran secara langsung sejurus selepas konsert utama, pada jam 11.30 malam, setiap Ahad yang akan dihoskan oleh 3 Pagi ERA iaitu Nabil Ahmad, Radin & Azad Jazmin.
Korang dah tengok filem The Experts?
Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
the-hardest-singing-show

THSS: Syok Sangat Buat Stunt, Lutut Aepul Roza 'Terkeluar'! - "Dari Minggu Pertama Sakit Belakang, Buku Lali Saya Pula ..."

gempak
16/07/2024
01:55 MYT
Juara The Hardest Singing Show (THSS), Aepul Roza mendedahkan pernah mengalami beberapa insiden kecederaan sewaktu melakukan persembahan di atas pentas THSS.
the-hardest-singing-show

THSS: Raih Naib Juara The Hardest Singing Show, Ayda Jebat Tumpang Gembira Kemenangan Aepul

gempak
15/07/2024
10:30 MYT
Penyanyi Ayda Jebat memaklumkan bahawa dia tidak berasa ralat dalam dirinya walaupun mendapat tempat kedua di konsert final The Hardest Singing Show musim pertama malam tadi.
the-hardest-singing-show

THSS: Rupanya Isteri Sharul AF2024 Jadi Mastermind Persembahan Aepul Roza - “Ada Masa Saya Teman Pergi Sesi Training, Soundcheck”

gempak
15/07/2024
09:05 MYT
Penyanyi, Sharul Kamal berkongsi kisah penat lelah pasukan belakang tabir yang terlibat dalam menjayakan persembahan bintang The Hardest Singing Show, Aepul Roza.
the-hardest-singing-show

THSS: "Saya Lihat Usahanya Sangat Kuat, Dia Layak Menang" - Isteri Aepul Roza

gempak
15/07/2024
06:25 MYT
Isteri kepada juara The Hardest Singing Show (THSS) Aepul Roza, Leez Rosli mendedahkan minggu separuh akhir merupakan momen paling sukar bagi suaminya sepanjang pertandingan 10 minggu.
the-hardest-singing-show

THSS: Main Drum Condong 90 Darjah, Aepul Roza Raih Markah 82.30%... Beza 1.49% Dengan Ayda Jebat! Semak Markah Penuh Semua Finalis

gempak
15/07/2024
00:00 MYT
Selepas 10 minggu berhempas pulas berentap di pentas The Hardest Singing Show (THSS), gelaran juara akhirnya menjadi milik Aepul Roza.