Walaupun orang kata, anak lelaki ini penting dalam sesebuah keluarga, namun kalau berderet-deret, memang tunggang-terbalik jadinya! Syukurlah bagi mereka yang dikurniakan anak. Malah, berganda-ganda kesyukuran itu andai dianugerahkan anak lengkap ke dua jantina lelaki dan perempuan.


Namun, ada sesetengah ibu bapa hanya dianugerahkan anak lelaki semata, begitu juga sebaliknya. Apa lagi yang dilimpahkan rezeki dengan anak lelaki yang ramai seperti tiga, empat malah ada yang mempunyai sehingga enam ke tujuh orang anak lelaki. Dan, tidak dianugerahkan anak perempuan pula.


Maksudnya di sini – kebanyakan kerja orang-orang perempuan pastilah terpikul di bahu si ibu sahaja, bukan? Ya, ada yang kata kena latih anak-anak lelaki untuk sama-sama melakukan kerja-kerja perempuan, namun sesempurna manalah yang boleh mereka buat berbanding anak perempuan.


Sebagai contoh memasak. Paling hebat pun, anak lelaki hanya mampu membantu memasak nasi atau menggoreng mee segera. Kalau diminta menggulai atau merendang, entah apa pula jadinya. Pasti air tangan ibu juga yang dimahukan. Begitu juga jika hal mendekorasi rumah atau melipat baju, berapa ramailah anak lelaki yang mampu melakukannya dengan baik?



Kredit Foto: Google



Kelebihan Memiliki Anak lelaki


Kredit Foto: Google


Bagaimana Mendidik Anak Lelaki Agar Ibu Tak Pening di Kemudian Hari