,
Keluang Man

Calon Wonda Coffee Keluang Man Of The Month: Lee Weng Foong Buka Jalan Alternatif Orang Balik Kampung, Netizen Tersentuh

Mya Amri
30/05/2024
13:50 MYT
Kemuliaan hati individu berbangsa Cina bernama Lee Weng Foong yang berusia 52 tahun ternyata membuatkan netizen terharu.

Bantu buka jalan alternatif beri kemudahan orang ramai pulang ke kota selepas Aidilfitri

Weng Foong merupakan salah seorang daripada kumpulan penduduk di Kampung Baru Palawan dekat Langkap yang membantu membuka jalan baharu bagi memudahkan orang ramai pulang ke kota untuk menyambut Aidilfitri.
Usaha kecil Weng Foong bersama sekumpulan penduduk kampung itu juga kemudiaannya mendapat perhatian ramai sehingga menjadi tular di media sosial.

BERITA TRENDING: Penduduk Tempatan Sepakat Baiki Jalan Guna Backhoe, Bantu Lancarkan Perjalanan Pulang Warga Perantau

Sikap prihatin tawan hati netizen

Keprihatinan yang ditunjukkan oleh penduduk Cina di kawasan berkenaan ketika melalui kawasan ladang kelapa sawit yang gelap itu juga mendapat pujian netizen yang menghargai usaha mereka.
Lebih-lebih lagi apabila mereka membuka jalan baharu dengan menggunakan jentolak.
Rata-ratanya mengucapkan terima kasih kepada Weng Fong dan juga penduduk kampung berkenaan.

Calon Wonder Coffee Keluang Man Of The Month

Lebih manis lagi, Weng Foong juga merupakan salah seorang calon daripada empat calon bagi kategori Wonder Coffee Keluang Man Of The Month.
Wonda Coffee Keluang Man Of The Month yang turut berada di samping 11 kategori sedia ada Gempak Most Wanted merupakan inisiatif bagi mengiktiraf individu viral di sosial media atas usaha murni yang telah mereka lakukan.
Inisiatif ini sekali gus dapat membantu dalam mempermudahkan urusan mereka yang memerlukan bantuan serta memberi impak yang positif di dalam komuniti kita.
Kenapa Keluang Man? Seperti Keluang Man, dia juga merupakan insan biasa yang mempunyai keberanian luar biasa yang tinggi walaupun dia tidak mempunyai kuasa, tiada gadget berteknologi tinggi, tapi dia sangat berani dan itulah kekuatan sebenar seorang keluang Man.
Seorang pemenang setiap bulan akan diumumkan dan ditemubual di segment Gempak Most Wanted. Jom calonkan hero Wonda Coffee Keluang Man Of The Month di sini!
Undian telah ditutup pada semalam, ini merupakan kedudukan terkini Wonda Coffee Keluang Man of the Month.
1. Saharuddin Amirullah
2. Lee Weng Foong
3. Aleeya Zailan
4. Aliff Ahmad
Juara Wonda Coffee Keluang Man of the Month akan diumumkan pada 5 Jun 2024.

Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Jadi Lokasi Ikonik Penggambaran Filem, Mural Gergasi Keluang Man Setinggi Tiga Tingkat Diabadikan Di Kluang Johor

gempak
07/09/2024
09:30 MYT
Bagi meraikan watak kebanggaan superhero ikonik Malaysia, Astro Shaw melancarkan mural gergasi Keluang Man di salah satu lokasi penggambaran filemnya iaitu di Kluang, Johor.
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.