Kilauan Emas

Kembali Selepas 7 Tahun Menyepi, Ini Cara Untuk Sertai Kilauan Emas Musim Terbaharu!

Muhammad Firdaus
04/07/2024
07:10 MYT
Setelah tujuh tahun menyepi, Program Realiti Nyanyian 'Otai Kembali Berbisa' Kilauan Emas kini kembali!
Masih sihat tubuh badan dan masih mempunyai impian yang besar untuk menjadi seorang penyanyi? Ayuh sertai ujibakat yang bakal diadakan pada 3 & 4 Ogos 2024 di SACC MALL Shah Alam.
Tidak seperti musim-musim sebelum ini, ujibakat Kilauan Emas 2024 kali ini hanya akan dijalankan di satu-satunya lokasi Lembah Klang iaitu SACC MALL Shah Alam selama dua hari pada 3 & 4 Ogos. Setelah di tapis, hanya 20 orang finalis yang terpilih akan berentap semula di pentas TOP 20 pada 5 Ogos 2024.
Antara syarat-syarat penyertaan adalah seperti berikut:
  • Terbuka kepada warganegara Malaysia berumur 45 tahun ke atas
  • Tidak pernah merakamkan album
  • Tidak terikat dengan kontrak syarikat rakaman
  • Sekeping salinan kad pengenalan
  • Sekeping gambar berukuran 3R (kepala hingga paras pinggang)
Selain itu, senarai lagu WAJIB turut disediakan bagi peserta-peserta yang berminat untuk menyertai program Kilauan Emas.
Nak ‘walk -in’ tapi malas beratur dan takut borang penyertaan habis? Jangan risau. Peserta boleh hantarkan video nyanyian berdurasi 1 minit kepada aplikasi whatsapp di talian 017 248 0147 untuk mendapatkan nombor “fast lane” sebelum ujibakat.
Sekiranya video dipilih, pihak produksi akan menghubungi peserta untuk memberikan nombor ‘fast lane’
Untuk mereka yang berada di Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Perlis! Sekiranya ingin mencuba nasib, peserta boleh hadir ke Stadium Sultan Abdul Halim Alor Setar, Kedah untuk menyertai on ground karaoke Ujibakat Kilauan Emas pada 5 Julai 2024 ini sebelum Sepahtu Reunion Tour berlangsung. Peserta juga berpeluang untuk mendapatkan nombor “Fast lane” sebelum ujibakat.
Kilauan Emas merupakan sebuah rancangan program reality televisyen pencarian bakat nyanyian di Malaysia yang telah disiarkan sebanyak 6 musim di Astro Prima. Tidak seperti program realiti nyanyian yang lain, program ini mencari dan mengetengahkan bakat nyanyian bagi warga emas yang berumur 45 tahun ke atas. Selama 6 musim mengekalkan tagline ‘Otai Masih Berbisa’ , tahun ini masih menepati format dan tujuan rancangan dengan tagline baru “ Otai Kembali Berbisa”.
Rancangan Kilauan Emas sememangnya telah mengangkat Juara -Juara yang datang dari latar belakang yang menarik dan berlainan sejak tahun 2011, antaranya Ali Norpiah (Juara Musim 1), Fuad (Juara Musim 2), Meor Yazid (Juara Musim 3), Arip (Juara Musim 4), Wak Mustar (Juara Musim 5) dan yang terakhir Kilauan Emas Otai dimana juara setiap musim berentap kembali yang di menangi oleh Wak Mustar (Juara Musim 6).
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Drama

Pengulas Filem Bagi Skor Tinggi, Ini Sebab Korang Wajib Tonton Drama Framed!

gempak
03/07/2024
15:58 MYT
Drama bergenre fantasy investigative thriller, Framed terbitan Astro Shaw telah melabuhkan tirainya pada 21 Jun lalu.
Hiburan

Poster Karakter Siri Originals Terbaharu Astro, X-Change Dilancarkan!

gempak
03/07/2024
11:06 MYT
Selepas trailer siri X-Change dilancarkan, hari ini poster karakter mula dikeluarkan buat peminat-peminat siri Astro Originals sebelum Malam Gala dan Sidang Media  yang akan berlangsung pada 3 Julai ini di TGV Sunway Velocity Mall, Kuala Lumpur.
goldmovie

#GOLD: Sering Bawa Lagu Pembakar Semangat, Kaka Azraff Nak Teruskan Legasi Ella Dalam Bidang Nyanyian

gempak
03/07/2024
06:55 MYT
Dipilih sebagai penyanyi 'original soundtrack' (OST) dalam filem Gold, Kaka Azraff berkongsi dirinya mahu meneruskan legasi ibu saudaranya, Ella, menerusi lagu Kita Pasti Boleh.
Berita

Tawaran Online Eksklusif, Astro Premium Pack 1 Kini Pada Harga RM109.99!

gempak
29/06/2024
14:55 MYT
Peminat bola sepak yang ingin menyaksikan perlawanan secara langsung Euro 2024 kini boleh melanggan Astro Premium Pack 1, yang mengandungi saluran sukan dan hiburan dengan harga lebih murah menerusi Promosi Eksklusif Online.
terkini

INNOVATHON 2: Terima Sambutan Hangat, Ujibakat On The Ground Fasa 2 Dilanjutkan! Jom Semak Lokasi Ujibakat

gempak
25/06/2024
14:55 MYT
Disebabkan sambutan hangat dan permintaan ramai, ujibakat program realiti berteraskan sains, teknologi dan inovasi iaitu INNOVATHON musim kedua bakal dilanjutkan ke fasa kedua.