,
Politik

Al Ghazali Ungkap Ahmad Dhani Tengah Siapkan Buku

Gempak ID
08/07/2019
13:32 MYT
Musisi Ahmad Dhani seperti diketahui tengah mendekam di Rumah Tahanan Cipinang, Jakarta Timur.
Keberadaannya di sana lantaran kasus pencemaran nama baik sekaligus ujaran kebencian yang dilakukannya beberapa waktu lalu.
Di dalam tahanan, Ahmad Dhani diketahui tengah menyiapkan sebuah buku. Hal itu diungkapkan putranya, Al Ghazali saat dijumpai di kawasan Metropolitan Mall Cileungsi, Jawa Barat, Minggu (7/7).
"Kondisi ayah makin kuat, seger, otaknya makin luas. Di dalam, paling ayah nimbrung-nimbrung, ngobrol sama teman-temannya di dalam. Lagi nulis buku juga, nanti bukunya akan diluncurkan," kata Al Ghazali.
Menurut Al, ayahandanya tersebut memang kerap menghabiskan waktu untuk berkarya. Kini, di dalam rutan, sebuah buku tengah dibuatnya dan akan diluncurkan ke publik.
"Tentang kehidupan ayah mungkin, tentang musik. Nanti lagi deh, pokoknya lagi bikin buku. Nanti bakal dipromoin juga," tandasnya.
Instagram: @alghazali7
Oleh: Syba
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

GISB: Buku Al-Arqam, Jadual Zikir Aurad Muhammadiyah Cuba Ditanam & Dibakar, Dirampas

gempak
22/09/2024
02:55 MYT
Sebanyak 285 barangan berkaitan ajaran Al-Arqam, gerakan yang difatwakan haram oleh Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1994, ditemukan dalam serbuan ke atas 19 premis berkenaan GISB Holdings Sdn Bhd (GSBH) di sekitar Melaka
Viral

Buku 99 Kata-Kata Fattah Amin Kembali Tular, Ada Netizen Beri Nasihat - “Jangan Galak Mengata Orang, Masing-Masing Ada Ujian”

gempak
17/09/2024
06:55 MYT
Susulan isu rumah tangga yang menimpa pasangan selebriti, Fattah Amin dan Nur Fazura, kini media sosial ‘riuh’ pula dengan buku berjudul ‘99 Kata-Kata #QalifModen Fattah Amin’ yang kembali tular.
Hiburan

Netizen Tak Percaya Novel Aisyah Hijanah & Aliff Teega Terjual 15,000 Naskah - “Cringe! Lepas Tu Banyak Macam Lirik Lagu, Baik Lagi Baca Mastika”

gempak
14/07/2024
00:03 MYT
Buku novel yang ditulis oleh personaliti media sosial, Aisyah Hijanah berjudul Selama Nafasku Berhembus kini menjadi tular di media sosial.
Nusantara

Islam Hanya Pada Kad Pengenalan, Anak Ahmad Dhani Pernah Lalui Fasa Tak Kenal Agama – “Saya Pernah Tanya Bunda, Kenapa Saya Sembah Allah”

gempak
15/06/2024
04:55 MYT
Anak lelaki bongsu Ahmad Dhani dengan bekas isteri, Maia Estianty, Dul Jaelani mendedahkan pernah mempersoalkan mengapa perlu menyembah atau solat kerana tidak mengenali Allah SWT.
Sukan

Takut Dimarahi Guru, Pemain Bola Termuda Barcelona Lamine Yamal Bawa Kerja Sekolah Ke Jerman

gempak
14/06/2024
15:55 MYT
Lamine Yamal mungkin memegang banyak rekod peribadi terhadap kerjaya yang sedang dijalaninya iaitu pemain bola sepak.