Hiburan

Alami Batuk Berpanjangan, Alyah Derita Tidur Duduk Seminggu - "Saya Terfikir Adakah Saya Akan Mati Di Sini ..."

Umirah Halim
11/07/2024
03:55 MYT
Penyanyi Datin Alyah berkongsi keadaan kesihatannya yang terkini setelah keluar dari hospital pada Isnin lalu.

Sudah semakin pulih

Menurut Alyah atau Noor Hasliah Abu Hassan dia dikhabarkan sudah semakin pulih namun masih terasa sakit pada bahagian rusuk kiri.
Selain itu, doktor turut menyarankan Alyah untuk melakukan rawatan fisioterapi bagi pemeriksaan selanjutnya.
“Tiga hari saya masuk hospital itu memang saya tak sedar apa, semalam baru discharge baru saya dapat dunia saya balik sebab bila keluar saya dapat makan donut mak saya, tengok suami dan anak saya, saya bersyukur sangat.

ARTIKEL BERKAITAN: Cuaca Cecah 53 Darjah Selsius Di Tanah Suci, Alyah Alami Demam & Batuk - "Ini Kali Pertama Saya ..."

ARTIKEL BERKAITAN: Alyah, Ramli MS Ambil Anak Angkat - “Nur Izzara Hadir Dalam Hidup Kami”

ARTIKEL BERKAITAN: THSS: Datin Alyah Tarik Diri, Dapat Panggilan Tunaikan Haji

“Flight saya nak balik dari Makkah tu pula saya kena transit jadi saya bertahan dan balik seorang diri selalunya ada pengurus saya untuk teman tapi ini kali pertama dalam hidup saya sorang jadi memang perlu bertahan sahaja, bila touch down je saya terus ke hospital.

“Bila balik sini doktor bagi antibiotik tiga beg baru saya boleh dapat rasa badan saya semula kalau tak saya memang on off sakit.
“Doktor sarankan saya buat physio sebab batuk saya terlalu lama sehingga ada injured di bahagian rusuk kiri saya. Saya kena datang lagi minggu hadapan untuk buat follow up pemeriksaan.
“Selepas discharge, rusuk belah kiri saya masih sakit, saya tidur pun masih pakai macam ‘koyok’ yang doktor bagi untuk bantu kurangkan sakit saya,” katanya ketika dihubungi Gempak.

ARTIKEL BERKAITAN: Pemain Bola Sepak Dipenjara Seumur Hidup Belasah Kekasih Dengan Kerusi, Tukul Besi

ARTIKEL BERKAITAN: Belasah Warga Emas Sampai Muka Bengkak & Patah Tulang Pipi, Pembuli Jalan Raya Direman 4 Hari

Dalam pada itu, Alyah turut memaklumkan bahawa dia perlu tidur dalam posisi duduk selama satu minggu akibat sakit di bahagian rusuk kesan daripada batuk dan demam yang dialami.
Susulan sakit yang berpanjangan, Alyah turut mengakui pernah terfikir akan menghadapi kematian ketika berada di Tanah Suci itu.
“Kali ini sangat tough saya punya mindset macam buat umrah tapi sangat berbeza, saya tak pernah rasa seperti ini.

“Saya rasa satu malam tu saya ada terfikir adakah saya nak meninggal di sini sebab sakit sangat. Saya juga sudah pergi ke hospital tiga kali di sana kerana keadaan saya sakit sangat dan tak pulih.

“Ketika disana saya nampak banyak kematian jadi sebab itu saya pun terfikir kemungkinan saya pun boleh jadi begitu.
“Bila dah masuk malam saya punya demam jadi lebih teruk berbanding siang jadi rusuk saya memang sakit dan saya memang tak boleh baring, jadi saya kena tidur duduk.
“Seminggu lebih saya tidur duduk, saya fikir macam ini dugaan saya sahaja, jadi sambil duduk tu saya berzikir,” kongsinya.
Terdahulu, Datin Alyah yang sepatutnya pulang dari mengerjakan haji pada 17 Julai ini terpaksa pulang lebih awal kerana mengalami masalah kesihatan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

Disangka Mati, Isteri Terkejut Suami Pulang Ke Rumah

gempak
22/08/2024
00:24 MYT
Seorang lelaki di Pangasinan, Filipina mengejutkan keluarga dan jiran-jirannya apabila dia pulang ke rumah beberapa hari selepas mereka sudah ‘mengebumikannya’, lapor portal berita MSNews semalam.
Laman Utama

Mayat Ketiga Dipercayai Mangsa Kelar Ditemui Di Pantai Leman

gempak
20/08/2024
10:25 MYT
Polis menemui mayat kanak-kanak lelaki berusia dua tahun di Pantai Leman, Kuala Kedah di sini dipercayai menjadi mangsa bunuh dan kelar seorang suspek etnik Rohingya dalam kejadian pada Isnin.
Viral

Aleeya Zailan Dedah Alami Sakit Tekak Selepas Insiden Termandi Air Kotor Di Sebuah Hotel - "Risau, Berita Mayat Dalam Tangki Pun Kita Pernah Dengar"

gempak
16/08/2024
12:55 MYT
Usahawan kosmetik Aleeya Zailan berkongsi pengalaman dia dan keluarga termandi air kotor di sebuah hotel bertaraf lima bintang di Melaka, baru-baru ini.
Berita

Suami Cikgu Istiqomah Tuntut Keadilan - "Dia Isteri Yang Baik"

gempak
12/08/2024
07:20 MYT
Suami kepada Istiqomah Ahmad Rozi, 34, menuntut hukuman berat terhadap pelaku yang membunuh isterinya dengan kejam dan tidak berperikemanusiaan.
Viral

Tekak Sakit, Gatal-Gatal Selepas Berkumur, Aleeya Zailan Terkejut Kualiti Air Keruh Hotel Mewah Di Melaka

gempak
10/08/2024
08:55 MYT
Pengasas Avenys, Aleeya Zailan kesal dan terkejut apabila percutiannya bersama keluarga di sebuah hotel bertaraf lima bintang di Melaka bertukar 'mimpi ngeri'.