Bekas juara program Sinaran Pasport Kegemilangan 1996 dan pemenang tempat ketiga Mentor Otai 2018, Alina Hassan gembira dibenarkan menyanyi di pusat penjaja makanan 'food truck' di Jalan Genting Kelang, Setapak.

Alina berkata dia juga tidak malu dengan kerjaya barunya itu malah bersyukur hasratnya untuk mencari rezeki di situ dibenarkan pengerusi penjaja kawasan tersebut.

“Saya jumpa pengerusi penjaja dan beritahu mahu menyanyi di kawasan tersebut untuk menghiburkan pelanggan dan mencari rezeki.

"Saya tak sangka pengerusi pusat penjaja itu dan peniaga-peniaga lain bersetuju dengan hasrat saya. Gembiranya hati ni, tak tahu nak cakap macam mana,” katanya.

Tambah Alina selepas hampir seminggu menyanyi di kawasan berkenaan adalah rezeki buatnya.

“Alhamdulillah, tak adalah banyak sangat tapi saya sangat bersyukur. Setakat ini peniaga dan pelanggan semuanya menerima kehadiran saya dengan baik.

“Saya juga terharu apabila ada peniaga sudi bersedekah barangan jualan mereka kepada saya. Pelanggan pun ada yang minta saya menyanyikan lagu kegemaran mereka,” katanya.

Menurut Alina setiap hari dia berjalan kaki daripada kediamannya untuk menyanyi di pusat penjaja makanan pada jam 9 malam.

Dalam perkembangan lain, Alina menerima berita gembira apabila permohonan menyewa rumah Projek Perumahan Rakyat (PPR) Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) diluluskan pada 13 Ogos lalu.

Alina diberikan surat tawaran untuk menyewa rumah PPR DBKL Desa Rejang di Setapak, Kuala Lumpur dengan kadar sewa RM124 sebulan dan sudah membayar deposit sebanyak RM400.