Laman Utama

Baby Shima Dikecam Guna Bendera Israel - “Mesejnya Tetap Sama Mengutuk Tindakan…”

Asyikin Mayudin
19/10/2023
00:55 MYT
Perkongsian video memperlihatkan penyanyi Baby Shima menggunakan bendera zionist Israel mengundang pelbagai reaksi netizen di laman sosial.
Rata-rata netizen memahami maksud yang diingin disampaikan Baby Shima namun ada juga segelintir mereka yang menganggap video itu tidak sesuai untuk dijadikan bahan perkongsiaan.
Bagaimanapun Baby Shima menelaskan biarpun video itu menggunakan logo tersebut namun mesej yang hendak disampaikan adalah mengutuk kekejaman Israel terhadap palestin.
“Tahap inteligent seseorang berbeza-beza begitu juga tahap pemahaman seseorang individu tidak sama. Apa yang saya kongsikan memang dari POV yang berbeza.
“Namun mesejnya tetap sama mengutuk tindakan zionist israel. Takkan la saya nak please everybody untuk semua yang saya kongsikan di media sosial.
“Pandai-pandai la semak mesej tu dulu kalau perlu google translate la dahulu,” kata Shima ketika dihubungi Gempak.
Terdahulu, video Shima menggunakan logo Israel turut menerima teguran daripada pelakon Janna Nick yang menganggap penyanyi itu tidak sepatutnya menjadikan ia satu bahan jenaka.
BACA SINI: “Orang Tu Ke Bagi Rezeki Dekat Saya?- Baby Shima Anggap Kecaman Sebagai Ujian, Mahu Terus Perjuang...
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Adidas Mohon Maaf Pada Bella Hadid - "Kami Melakukan Kesilapan Yang Tidak Disengajakan"

gempak
25/07/2024
02:30 MYT
Syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas memohom maaf kepada supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid.
Sukan

Presiden Perancis Alu-Alukan Atlet Israel, Benarkan Bertanding Di Olimpik Paris

gempak
24/07/2024
05:25 MYT
Presiden Perancis, Emmanuel Macron memaklumkan atlet Israel dialu-alukan menyertai Olimpik Paris 2024 yang bakal berlangsung 26 Julai ini.
Hiburan

Diperakui Badan Antarabangsa, Fazura Akan Terus Bersuara Isu Negara Palestin - “Itu Adalah Jihad Kecil Saya..”

gempak
23/07/2024
16:00 MYT
Seringkali aktif dalam menyuarakan hal berkaitan negara Palestin, pelakon Fazura tidak terkesan sekiranya kurang mendapat tawaran bekerjasama jenama internasional.
Gaya Hidup

Digugurkan Dari Kempen Kasut Retro, Bella Hadid Upah Peguam Saman Adidas

gempak
22/07/2024
10:25 MYT
Supermodel terkenal berdarah campuran Palestin, Bella Hadid dilaporkan mengupah sepasukan peguam untuk menyaman syarikat pakaian sukan berpangkalan di Jerman, Adidas.
Gaya Hidup

Adidas Gugurkan Bella Hadid Daripada Kempen Kasut Retro Munich 1972

gempak
19/07/2024
16:55 MYT
Adidas pada Jumaat menggugurkan model pro-Palestin, Bella Hadid, daripada kempen pengiklanan untuk kasut retro Olimpik Munich 1972, yang dibayangi oleh pembunuhan beramai-ramai atlet Israel.