Bintang Indonesia, Cinta Laura menuai banyak pro dan kontra selepas memuat naik perkembangan terkini kerjaya seninya.

Menerusi foto dan video yang dikongsikan di Instagramnya, Cinta Laura memberi sedutan watak dalam karya terbaharunya.

Pelakon berusia 29 tahun tersebut membawa watak seorang pole dancer atau penari tiang dan pelacur dalam siri berjudul Scandal 2: Love, Sex and Revenge.

Untuk menjayakan watak tersebut, pelakon itu mengaku terpaksa menghabiskan sehingga 20 jam belajar melakukan tarian tiang selain tampil dengan pakaian yang agak terbuka.

Bukan mendapat pujian, sebaliknya banyak netizen terkejut dengan keberanian Cinta Laura kelihatan sangat seksi atau vulgar hanya untuk menjayakan sesuatu watak.

Antara kritikan yang dilayangkan berbunyi: "Astagfirullah demi filem Cinta kamu rela bahagian bahagian (badan) dipertontonkan wow. Kamu hebat membuka aurat begitu terbuka.”

“Sebenarnya hak dia mahu berperanan sebagai apa, tapi menurutku filem filem seperti ini tak ada positifnya sama sekali, prestasinya di mana?

“Nanti akan ditiru oleh generasi muda..busana+dancenya sangat vulgar," kata warganet lain seperti dilaporkan Kompas.

Tidak berdiam diri dengan kritikan yang diterima, Cinta Laura pun bersuara.

“Untuk kalian yang sudah berfikiran negatif, berfikir buruk tentang inti cerita series ini tanpa akal kritis dan menghakimi orang-orang yang terlibat, kerugianmu," tulis Cinta Laura di akaun Instagramnya.

Dia juga mendoakan agar para pengkritik mencapai kehidupan masa depan dengan moral yang lebih baik.

“Aku doakan kalian sendiri sudah dijalan hidup yang sempurna dan mencapai tingkat moralitas tertinggi agar merasa layak untuk menghakimi keperibadian dan jalan hidup orang lain," katanya.

Menerusi siri yang ditayangkan lewat platform Vidio ini, Cinta Laura memainkan peranan seorang penyamar sebagai pelacur bernama Luna.

Dia sebenarnya bekerja sebagai pelacur dan penari di kelab Royal Club untuk memusnahkan bisnes haram pemilik kelab tersebut.