Laman Utama

Dedah Deritai Masalah Kesihatan Mental, Deepika Padukone Dituduh Terima Bayaran

Maliah Surip
13/10/2022
13:50 MYT
Aktres Deepika Padukone mendedahkan dirinya dituduh menerima bayaran atau sedang mempromosikan produk kesihatan dan karya terbaharunya selepas mengumumkan dirinya mengalami masalah kemurungan.
Kenyataan tersebut diberikan sewaktu dia muncul menjadi tetapi dalam podcast milik Meghan Markle, Archetypes.
Pendedahan tersebut dibuat apabila mereka berbincang tentang topik kesihatan mental sempena sambutan bulan kesihatan mental.
“Jadi sewaktu saya dedahkan diri mengalami masalah kesihatan mental iaitu kemurungan, ada sebahagian yang mengatakan saya dibayar untuk memberi kenyataan sedemikian.
“Ada yang kata saya sedang promosi filem dan dibayar pihak farmasi untuk produk mereka.
“Malah ada artikel yang mendakwa saya dibayar pihak farmasi dan akan mula mengiklankan ubat berkaitan masalah kesihatan mental,” ujar Deepika seperti dilaporkan Hindustan Times.
Menurut Deepika, dirinya telah didiagnos mengalami kemurungan pada tahun 2015. Ibunya adalah individu yang mengesan dirinya mengalami masalah kesihatan mental dan meminta dia mendapatkan pertolongan dari pakar kesihatan.
Dia kemudian dengan terbuka berkongsi penderitaan yang dialaminya kepada umum pada saat isu kesihatan mental masih menjadi masalah yang disembunyikan penghidapnya.
“Untuk kebanyakan masyarakat India, bercakap tentang isu ini seperti satu tabu. Namun ramai yang lega kerana akhirnya ada orang yang berani bercakap dan memberi pengetahuan tentang kesihatan mental,” ujarnya.
Selepas didiagnos dan mendedahkan penderitaannya, Deepika menubuhkan sebuah organisasi untuk membantu individu dengan masalah kesihatan mental yang dipanggil Live Love Laugh.
Foto: BOF
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Bollywood

Nawazuddin Siddiqui Dinilai Paling Hodoh, Tidak Layak Jadi Bintang Bollywood

gempak
03/07/2024
13:55 MYT
Nawazuddin Siddiqui dikenali sebagai aktor Hindi yang cukup berkaliber dengan lapan daripada filem lakonannya pernah ditayangkan di Festival Filem Cannes.
Berita

Ramai Askar Israel Alami Masalah Mental

gempak
21/06/2024
05:55 MYT
Data Kementerian Hal Ehwal Tentera juga menunjukkan seramai 8,663 anggota turut cedera dalam Perang Gaza sejak 7 Oktober lalu.
Bollywood

Penyanyi Lagu-Lagu Popular Bollywood, Alka Yagnik Hilang Deria Pendengaran

gempak
19/06/2024
02:00 MYT
Penyanyi playback popular India, Alka Yagnik mengumumkan dirinya kini hilang deria pendengaran disebabkan masalah saraf sensori neural.
Hiburan

Lepas Rihanna, Katy Perry Buat Persembahan Di Pra Perkahwinan Ke-2 Anak Individu Terkaya Asia

gempak
01/06/2024
14:55 MYT
Anant Ambani, 28, hanya akan berkahwin dengan kekasih, Radhika Merchant, 29, pada 12 Julai 2024.
Bollywood

Shah Rukh Khan Dimasukkan Ke Hospital Akibat Strok Haba!

gempak
22/05/2024
13:50 MYT
Superstar Bollywood, Shah Rukh Khan dikejarkan ke Hospital Ahmedabad pada Selasa akibat dihidrasi.