Laman Utama

Ditinggal Pesawat, Batik Air Tawar Duit, Ari Lasso Minta Beri Pada Yayasan Kanser

Maliah Surip
22/10/2022
03:55 MYT
Kisah penyanyi solo dan mantan vokalis Dewa 19, Ari Lasso ditinggal pesawat beberapa hari lalu masih menjadi pemberitaan di Indonesia.
Ari Lasso diketahui telah tertinggal pesawat dari Singapura pulang ke Jakarta gara gara menerima pesanan ringkas dari Batik Air mengubah jadual penerbangan.
Mengikut jadual, Ari Lasso bersama dua yang lain akan berlepas pulang pada pukul 5.35 petang waktu Singapura kepada 7.35 malam.
Namun sebaik tiba di lapangan terbang dan ingin berlepas pulang, dia dimaklumkan pesawatnya telah berlepas.
Kecewa dengan insiden yang melanda, Ari Lasso meluahkan perasaannya melalui medium media sosial sehingga menarik perhatian, termasuk dari pihak Batik Air.
Susulan insiden tersebut menjadi viral, Ari Lasso yang sudah selamat tiba di Jakarta menafikan dirinya mencari sensasi.
Dengan tegas dia sebaliknya hanya mahu pihak tersebut lebih bertanggungjawab dan memperbaiki servis pada masa akan datang, bukan untuk dirinya, tetapi semua penumpang yang menggunakan khidmat penerbangan mereka.
“Saya telah dihubungi oleh Direktor Utama dan Direktor Corporate Communication Lion Air yang menyampaikan permohonan maaf.
“Sebagai manusia biasa yang juga banyak kesalahannya, 100 persen saya memaafkan peristiwa yang terjadi,” katanya seperti dilaporkan Kompas.
Penyanyi itu juga memaklumkan ditawarkan wang sebagai ganti rugi terhadap insiden yang terjadi.
Namun Ari Lasso mengatakan dia berharap agar wang ganti rugi itu diberikan kepada Yayasan Kanser Indonesia.
“Saya minta tapi bukan buat saya, jangan satu sen pun untuk saya. Sumbangkan wang tersebut untuk Yayasan Kanser Indonesia, terutama mungkin untuk Yayasan Limfoma, kanser yang saya derita," ucapnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.