Tiada angin tiada ribut, nama atlet gimnastik negara, Muhammad Sharul Aimy Mohd Kamaru Hisam atau Sharul Aimy tiba-tiba menjadi sebutan gara-gara dituduh sebagai sombong.

Menerusi komen yang ditinggalkan oleh seorang pengguna media sosial di platform Instagram sebuah portal sukan, individu tersebut meminta supaya Sharul tidak memilih bulu dan melayani peminat sama rata.



Sharul ketika dihubungi Gempak berkata, dia sememangnya terkejut apabila membaca komen yang ditinggalkan individu berkenaan.

Ujar Sharul, dia masih ‘tebal’ dengan sikap malu dan memohon maaf jika ada mana-mana pihak yang terasa hati atau terguris dengan tindakannya.

“Sejujurnya saya amat terkejut apabila membaca komen daripada salah seorang peminat menerusi sebuah laman sosial Instagram milik sebuah portal sukan baru-baru ini.

“Dengan rendah diri, saya memohon maaf kepada mana-mana pihak yang terasa hati dengan tindakan tersebut dan akan memperbaiki diri dari semasa ke semasa.

“Bagi yang mengenali, mereka tahu saya masih tebal dengan sikap malu. Tak mengapa, saya akan cuba perbaiki diri demi semua. Terima kasih atas teguran,” katanya.

Sharul ketika ini dalam siri latihan di luar negara sebelum menyertai empat Piala Dunia Gimnastik Artistik di Kaherah (Mesir), Cottbus (Jerman), Doha (Qatar) dan Baku (Azerbaijan).

Pelajar jurusan Ijazah Sarjana Muda Komunikasi di Universiti Putra Malaysia (UPM) itu sebelum ini mencipta sensasi apabila berjaya menamatkan penantian 17 tahun skuad gimnastik untuk memenangi pingat di Sukan Asia selepas kali terakhir dilakukan Ng Shu Wai yang merangkul perak di Doha 2006 dalam acara sama.

Selain itu, atlet berusia 22 tahun itu mengakui jadualnya sepanjang tempoh 2024 cukup padat sekali gus perlu mempersiapkan mental dan fizikal dalam mengharungi cabaran itu.