Selepas 7 minggu ditayangkan Di Astro First, filem 18 Puasa Di Kampong Pisang berjaya meraih kutipan sebanyak RM5 juta.

Masih mendapat sambutan memberangsangkan, francais Kampong Pisang terus merancakkan platform Astro First dengan satu lagi kejayaan dengan francais terbaru iaitu Kampong Pisang Musikal Raya Istimewa yang juga mencatat kejayaan kutipan RM1 juta walaupun hanya dalam tempoh 4 hari ditayangkan.

Menurut Naib Presiden, Ketua Astro Shaw & Nusantara, Raja Jastina Raja Arshad, kedua-dua filem arahan Mamat Khalid ini berjaya menarik minat penonton untuk duduk menonton di rumah.

“Alhamdulillah, francais tersebut mendapat sambutan hangat dan ia terbukti apabila filem 18 Puasa Di Kampong Pisang berjaya meraih kutipan RM5 juta.

“Terima kasih kepada Mamat Khalid, para pelakon dan produksi Enjit-Enjit Semut yang telah menghasilkan karya yang dilihat terus berjaya memenangi hati penonton.

“Kami harap dengan kejayaan ini, ia mampu menarik perhatian penonton yang masih belum menontonnya untuk melanggan dan menikmati hiburan dan terus kekal berada di rumah.

“Platform Astro First adalah pilihan terbaik buat penonton untuk menyaksikan filem tempatan terbaru yang menampilkan variasi genre filem seperti seram, komedi, muzikal, drama, romantik dan banyak lagi buat penonton. Terus kekal berada di rumah dan bersama kita putuskan rantaian penularan COVID-19,” jelasnya menerusi satu kenyataan.

Filem 18 Puasa Di Kampong Pisang masih mengekalkan pelakon Kampong Pisang Bersiri-siri antaranya Barkoba (Bell Ngasri), Pak Din (Kazar Saisi), Pak Karim (Mat London), Pak Jabit (Aziz M Osman), Cik Purnama (Dewa Sapri), Daud M (Joey Daud) Faguha Jabar (Rashid Othman), Ahmad Yasin (Ahmad Yasin) dan Yah Kuchei (Afea Deana).

Selain itu, filem ini turut dimeriahkan dengan penampilan karakter istimewa seperti Tyson 1 (Namron), Tyson 2 (Jaafar Onn), Kiambang (Siti Elizad Mohamad Sharifuddin), Ustaz Kazim (Datuk Ustaz Kazim), Ayahanda Rani Kulop (Rani Kulop), Manap Sengau (Yeop Hitler), Penjaga Neraka (Man Raja Lawak) dan ramai lagi.

Filem ini mengisahkan sekumpulan penduduk Kampong Pisang masih melakukan kemungkaran di bulan Ramadan.

Ketika Barkoba menikmati makanan di siang hari dalam semak samun, dia telah didatangi si iblis yang membawanya kembali ke masa silam untuk mengimbau setiap tindak tanduk kesalahan yang dilakukan sepanjang hidupnya.

Tonton filem komedi sarat mesej ini Di Pawagam Rumah Anda, Astro First, saluran 480 mulai 15 April 2021.

Untuk melanggan sila ke saluran 480 atau anda juga boleh strim di Astro Go atau On Demand. Dengan hanya RM15, anda boleh menonton selama 48 jam (2 hari) secara berulang-ulang.