Penyanyi dan penulis lirik FKA Twigs mengejutkan dunia Hollywood apabila memfailkan saman terhadap mantan kekasihnya, aktor Shia LaBeouf.

Menerusi laporan BBC.com, FKA Twigs mendakwa LaBeouf melakukan kekerasan seksual dan fizikal terhadapnya sehingga menganggu kesihatan mentalnya.

Antara fakta yang terkandung di dalam dokumen saman yang telah 'masuk' ke Mahkamah Los Angeles, pemilik nama sebenar Thaliah Debrett Barnett itu mendakwa aktor tersebut memiliki senjata api.

Dia juga mendakwa dipaksa berbogel saat tidur, bertengkar setiap malam dan didera mental serta fizikal.

"Tak ada orang yang dapat membayangkan bagaimana hal ini terjadi kepada saya. Hidup bersama Shia adalah hal terburuk yang pernah saya alami," dedah penyanyi itu kepada The New York Times.

FKA Twigs yang menjalin hubungan bersama Shia LaBeouf pada tahun 2018 dan berpisah satu tahun kemudian mengatakan tidak melaporkan segala yang berlaku kepada polis kerana bimbang kariernya hancur.

The New York Times kemudian menghubungi Shia LaBeouf melalui emel. Lelaki berusia 34 tahun itu tidak menafikan pernah melakukan kekerasan dan keganasan dalam kehidupannya sebelum ini.

Dia bagaimananpun tidak memberi sebarang komen terhadap pertuduhan yang dibuat mantan kekasihnya itu, selain menambah banyak perkara yang diperkatakan terhadapnya adalah tidak benar.

"Saya tidak dalam posisi untuk memberitahu sesiapapun bagaimana sikap saya.

"Namun saya tidak boleh menolak fakta mengenai ketagihan alkohol dan sikap agresif. Saya mempunyai sejarah menyakiti orang terdekat saya," katanya.

Shia LaBeouf juga mengaku malu kerana telah melakukan banyak keganasan dan kekerasan selain meminta maaf terhadap perbuatan buruknya.

Kredit Foto: Getty Images



"Saya malu dan saya meminta maaf terhadap apa yang telah berlaku. Tiada apa lagi yang ingin saya katakan.