Selepas kerjasama melalui Cicakman 3, kini KRU Studios dan Astro Shaw kembali bekerjasama dengan penerbitan filem berjudul Geng Sakau vs Hantu Ting Tong.

Filem komedi seram arahan Waan Hafiz ini
menampilkan barisan pelakon popular seperti Bell Ngasri, Shashic Lewan, James Arokisamy, Nabila Razali, Aziz M Osman, Chew Kin Wah dan Chelsea Ng.

Menurut Penerbit Eksekutif Geng Sakau vs Hantu Ting Tong, ini merupakan antara persediaan KRU Studios untuk memasuki semula gelanggang pengedaran filem mulai tahun depan.

“Selepas melalui tempoh pandemik, ini merupakan kali kedua KRU Studios menerbitkan filem untuk pengedaran secara “Pay Per View” menerusi Astro First.

“Tahun lepas dengan kerjasama Bloombordia, pihak kami telah mengeluarkan filem “7 Hari Sebelum Kahwin” dan kini “Geng Sakau vs Hantu Ting Tong” bersama Astro Shaw.

“Ini sebagai persediaan awal kami untuk memasuki semula gelanggang pengedaran filem mulai tahun depan.” ujarnya mewakili KRU Studios.

Dalam pada itu, Penerbit Eksekutif Geng Sakau vs Hantu Ting Tong iaitu Raja Jastina Raja Arshad berkata pihak rasa berbesar hati dapat bekerjasama sekali lagi dengan KRU Studios menerusi naskhah eksklusif untuk platform Astro First.

“Filem komedi seram ini sesuai untuk ditonton secara beramai-ramai bersama insan tersayang, di samping mampu membawa penonton keluar seketika dari tekanan dengan berhibur menerusi babak-babak mencuti hati.

“Sementara itu, naskhah ini menonjolkan menonjolkan masyarakat majmuk di sebuah flat di bandaraya Kuala Lumpur yang berdepan dengan masalah mistik dan kecurian bungkusan barangan (parcel).

“Topik yang dipersembahkan memang berlaku di luar sana dan baru-baru ini telah tular. Jadi kami mengharapkan filem ini dapat menyampaikan mesej positif serta memikat hati penonton,” ujarnya.

Saksikan Geng Sakau vs Hantu Ting Tong mulai 5 Oktober di pawagam rumah anda iaitu Astro First (saluran 480).

Sinopsis:

Geng Sakau vs Hantu Ting Tong ini mengisahkan tentang kehidupan penduduk flat yang menjadi kucar kacir apabila mereka mula diganggu oleh makhluk ghaib.

Gangguan itu berlaku apabila sekumpulan penyakau yang diketuai oleh Amir (Bell Ngasri) mencuri pakej yang mengandungi sebuah batu permata yang telah lama hilang dan menjadi punca kepada gangguan makhluk mistik yang menghantui penghuni flat tersebut.