Bollywood

Hadiri Met Gala, 163 Karyawan & 1,965 Jam Siapkan Sari Alia Bhatt

Maliah Surip
08/05/2024
11:45 MYT
Acara yang sentiasa menjadi perhatian dunia terutama buat golongan pencinta fesyen iaitu Met Gala berlangsung penuh meriah di Muzium Seni Metropolitan di New York pada Isnin.
Hampir kesemua selebriti yang hadir mencuri tumpuan dengan fesyen yang diperagakan.

BERITA TRENDING: #MetGala: Busana Aluminium Foil, Rambut Pendek Michelle Yeoh Jadi Perhatian

Selain Zendaya, Kim Kardashian, Cardi B dan Jennifer Lopez yang disifatkan antara selebriti dengan penampilan menyerlah, kehadiran bintang Bollywood, Alia Bhatt turut tidak mengecewakan.
Bhatt hadir menggenakan busana tradisional India iaitu Sari yang sangat mempersona baik dari segi pemilihan warna hijau lembut juga rekaannya.
Merupakan penampilan keduanya ke acara yang penuh dengan pelbagai rekaan kreatif para karyawan fesyen, Bhatt memberi kepercayaan kepada pereka Sabyasachi untuk mereka sari tersebut.
Tersarung cantik di tubuhnya, sari tersebut diilhamkan daripada kisah pendek yang ditulis JG Ballard pada tahun 1962 dengan tema kecantikan.
Menerusi perkongsian di Instagram, Bhatt memberitahu sari yang diperagakan dihasilkan dengan tangan dan kepakaran daripada 163 karyawan.

Kisah Ballard

Dipenuhi dengan sulaman tangan dan sutera, manik berkaca dan batu permata, sari tersebut mengambil masa selama 1,965 jam untuk disiapkan.

BERITA TRENDING: ​Watak Pelacur Bawa Tuah! Gangubai Kathiawadi Kaut 10 Trofi Filmfare Awards 2023!

“Rekaan sari ini mencipta sensasi tersendiri bukan sahaja kerana mengikut tema taman yang diinspirasikan dari kisah Ballard tetapi sebagai satu tribute buat industri kraf dan pembikinan sari.

“Sabyasachi tahu melakukan magis terhadap rekaan moden tapi sofistikated sehingga mampu menawan dunia. Ini (sari) adalah transisi dari seni tradisional kepada avant-garde aesthetic,” katanya seperti dilaporkan Vogue.

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.