Pelakon kacak Hun Haqeem menerima dengan terbuka gelaran “Oppa” Malaysia yang diberikan oleh peminatnya.

Biarpun gelaran tersebut merupakan satu pujian, Hun, 24, menjelaskan dalam fikiranya sama sekali tidak pernah menganggap dirinya ialah “Oppa” sebenar.

“Panggilan Oppa Malaysia untuk saya sebenarnya tak pernah betul-betul letak dalam diri. Saya nampak juga ada orang yang komen begitu dekat Instagram saya. Tapi tak pernah iya kan statement tersebut.

“Dalam fikiran saya tak pernah mengaku saya Oppa versi Malaysia. Orang puji saya seronok dan terima je. Tapi saya nak jadi lelaki Melayu terakhir, nak jadi ala-ala abang Remy.

“Apa-apa pun Oppa adalah panggilan yang nice juga untuk saya, terima kasih kepada sesiapa yang kata begitu, saya tetap hargai mereka,”katanya kepada Gempak.

Hun berkata demikian ketika ditemui dalam acara Viu Upfront yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Terdahulu, ruangan komen di Instagram milik aktor tersebut dihujani pujian oleh wargamaya dengan menggelar dirinya “Oppa” selepas memuat naik gambar mengenakan T-shirt putih yang berlatar belakang sawah padi.

A post shared by Hun Haqeem (@hunhaqeem)

Sementara itu, ditanya mengenai jenis fesyen yang sering digayakan, pelakon drama Angkara Cinta itu mengakui lebih selesa dengan penampilan yang simple.

Pun begitu, tidak salah baginya untuk mencuba sesuatu yang berlainan.

“Berkenaan dengan fesyen saya rasa sebagai selebriti kena cuma dan explore macam-macam.

“Secara peribadi saya sejenis yang simple sahaja, lagi simple saya lagi suka dan selesa. Asalkan sopan.

“Cumanya tengok pada keadaan juga, kalau saya ada sesi photoshoot atau hadir majlis-majlis anugerah mesti lah kena extra sikit dan tampil dengan gaya yang dicadangkan oleh stylist saya.

“Kalau orang rasa tak cantik mungkin pada dia sahaja, sebab benda itu subjektif. Saya tetap terima pandangan semua orang dengan terbuka,” tambahnya.