Laman Utama

Huru Hara Bila Nabil Ahmad, Amelia Henderson, Altimet Masuk Dapur Dengan Cef Terkenal!

Syafiqah Jalal
18/02/2023
09:33 MYT
rogram realiti masakan santai, Star Vs Food Malaysia kembali untuk musim kedua (Star Vs Food Malaysia 2) apabila ia akan mula ditayangkan pada 19 Februari di TV menerusi PRIMEtime (Saluran 704) dan Astro GO.
Star Vs Food Malaysia 2 akan menampilkan lebih ramai gandingan selebriti ternama Malaysia dan cef-cef profesional: Nabil Ahmad dan Cef Fikree Aznan; Prof. Dato’ Cef Zam adan Ning Baizura; Cef Raymond Tham dan Amelia Henderson; Altimet dan Cef Thevi; Awal Ashaari, Scha Alyahya dan Anis Nabila; Cef Nik Michael dan Dato’ Jovian Mandagie; serta Cef Edwin Chan dan Diana Danielle, yang akan melapisi 7 episod.
Gandingan ini akan menyediakan pelbagai hidangan baharu dalam setiap episod termasuk makanan Arab, Fusion, Itali, Barat, Hi-Tea, Surf dan Turf serta banyak lagi, sambil mengembara merentasi bandar-bandar di seluruh negara.
Naib Presiden, Perniagaan Antarabangsa, Astro, Sharmin Parameswaran, berkata susulan kejayaan musim pertama, teruja untuk mempersembahkan musim baharu Star Vs Food Malaysia dengan pendekatan terkini.
“Penonton boleh menjangka untuk melihat lebih banyak huru-hara dan keseronokan daripada barisan cef dan selebriti ternama di dapur. Sebagai tambahan, kami berbesar hati untuk terus bekerjasama menerbitkan kandungan bersama Warner Bros. Discovery, di samping mengembangkan senarai format kandungan tempatan kepada penonton di Malaysia,” katanya.
Musim pertama Star Vs Food Malaysia merupakan pemenang anugerah ‘Grand Final’ untuk kategori ‘Best Adaptation of an Existing Format’ di Asian Academy Creative Awards (AACA). Program realiti masakan ini adalah berdasarkan format asal Warner Bros. Discovery, ‘Star Vs Food’, yang menyaksikan kejayaannya di India.
Dalam musim pertama Star Vs Food Malaysia, peminat menikmati konsep program masakan unik di mana selebriti meneroka dan mempelajari resipi daripada cef dengan cara yang mudah dan menarik termasuk satu daripada episod yang paling banyak ditonton, di mana Cef Fazley Yaakob membawa kehangatan memasak bersama pelakon Hisham Hamid dengan penyediaan hidangan lazat Malaysia iaitu Daging Salai Lemak Masak Cili Api, Sambal Hijau dan Jagung Bakar Macaron.
Tayangan perdana episod-episod baharu Star Vs Food Malaysia 2, pada 12 tengah hari, setiap Ahad di PRIMEtime (Saluran 704) dengan siaran ulangan pada hari yang sama, jam 7.30 malam. Para pelanggan juga boleh strim Star Vs Food Malaysia 2 di On Demand dan Astro GO.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Nabil Ahmad Mohon Cuti Dengan Bos ERA Guna Billboard Gergasi - "Saya Dah Lama Minta, Tapi Susah Nak Lulus"

gempak
17/07/2024
16:55 MYT
Penyampai radio ERA Nabil Ahmad tampil dengan aksi unik memohon cuti dengan majikannya, Dhen, menggunakan papan layar iklan gergasi di Bukit Bintang.
Hiburan

Shuk Sahar Dedah Shuib Bagi Pinjam Wang Sehingga RM10,000, Nabil Ahmad & Ebby Yus Pula Terus ‘Bank In’ - “Ada Yang Sampai Bini Suruh Block”

gempak
10/07/2024
02:55 MYT
Pernah hilang sumber pendapatan disebabkan terpalit kontroversi, pelawak dan pengacara Shuk Sahar mendedahkan rakan sepejuangannya iaitu Shuib pernah meminjamkan wang sehingga RM10,000 kepadanya.
Hiburan

“Kita Kena Sedar Bila Masuk Dalam Industri Ini Kena Terima Yang…” - Nabil Ahmad

gempak
09/07/2024
06:55 MYT
Penyampai radio Era FM iaitu Nabil Ahmad berkata seorang selebriti yang memilih untuk masuk dalam industri seni perlu belajar untuk menerima kritikan memandangkan bukan semua orang meminati.
Hiburan

Didakwa Sering Berbalas Hantaran Di Media Sosial Bersama Bekas Kekasih, Ini Respons Amelia Henderson - "Mungkin Orang Buat Andaian Tapi Saya Dengan Aedy.."

gempak
04/07/2024
13:25 MYT
Susulan berita tentang perpisahan pengacara dan pelakon jelita Amelia Henderson bersama pelakon Aedy Ashraf baru-baru ini hantaran yang dimuat naik pasangan ini sering menjadi bualan warganet.
Hiburan

"Saya Bertuah Masih Hidup" - Gordon Ramsay Alami Kemalangan Basikal, Menggeletar Tunjuk Kesan Lebam

gempak
16/06/2024
11:13 MYT
Pantang maut sebelum ajal! Cef selebriti popular Britain, Gordon Ramsay bertuah masih diberikan kesempatan untuk meneruskan kehidupan selepas terbabit dalam kemalangan ngeri ketika melakukan aktiviti berbasikal baru-baru ini.