Sepotong video merakamkan seorang individu dipercayai merokok dalam sebuah premis makanan berjaya menarik perhatian netizen.

Tunjuk samseng

Menerusi video tersebut, dilihat seorang lelaki sedang menarik keluar perokok itu daripada premis makanan berkenaan.

Walaupun sudah ditarik keluar premis, lelaki yang masih sedang merokok itu sempat menunjukkan lagak samsengnya dengan menunjukkan jari tengah kepada perakam video.

Tegur tapi diancam

Menerusi hantaran itu juga, individu yang memuat naik video tersebut meluahkan rasa tidak puas hati atas tindakan individu itu yang bertindak kasar setelah ditegur kerana merokok di dalam premis makan.

“Apa yang telah terjadi! Merokok di kawasan larangan tempat makan namun tiada siapa peduli. Bila orang lain bersuara kerana ada budak umur 4 tahun berada di kawasan sekitar, mereka kena ancam,” luah individu tersebut pada hantaran itu.

Netizen setuju tegur perokok

Dalam pada itu, menjengah ke ruangan komen dapat dilihat rata-rata netizen kurang senang dengan perbuatan individu tersebut.

“Selalu orang hisap rokok kat kedai memang macam ni perangai. Dah lah langgar peraturan bila kita tegur, then diorang tercabar tunjuk samseng. Mohon kawan- kawan dia malu ada member mcm ni. Next jangan ajak lepak kopi kat luar.

“Tolong jangan tunduk kepada tobacco taiko! And please kuatkan balik enforcement. Ni mcm buat bermusim je.

“Sebagai seorang perokok, saya mengecam sekeras-kerasnya tindakan perokok dalam video tu. Dah lah salah, angkat jari bagai, tak nampak cerdik.

“Harap post ni viral. Anti betul aku orang yg merokok di kedai makan ni. Kalau tegur confirm auto nak bergaduh je,”komen beberapa netizen.

Setakat artikel ini ditulis, tiada lagi kenyataan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa mengenai hantaran tular ini.

Berita Trending: Arab Saudi Cipta Sejarah, Rumy Al-Qahtani Wanita Pertama Sertai…

Berita Trending: Penjawat Awam Tuduh Isteri Lakukan Hubungan Songsang, Anak…