Setiap pelajar lebih-lebih lagi yang berada di dalam kalangan serba kekurangan semestinya mengidamkan biasiswa bagi menampung kos perbelanjaan pembelajaran.

Kongsi Senarai Biasiswa Untuk Pelajar

Oleh yang demikian, seorang pengguna di Platform X memuat naik satu hantaran di mana dirinya mengucapkan tahniah kepada pelajar-pelajar yang baru sahaja mendapat keputusan Sijil Pelajaran Malaysia.

Dalam hantaran tersebut, turut disertakan beberapa senarai biasiswa untuk program pembelajaran yang boleh dimohon untuk lepasan SPM.

"Tahniah kepada semua lepasan SPM! Ini senarai biasiswa yang boleh dimohon. Mohon dengan segera, kerana tarikh tutup hampir tiba! Akan kemas kini bebenang ini jika saya terjumpa peluang yang lain.

"Tolong buat hantaran semula demi memberi manfaat kepada lepasan SPM!," tulis individu itu.

"Aku menyampah gila bila orang kata latar belakang keluarga tak penting...

Lantaran penularan entri berkenaan, seorang individu menceritakan pengalaman gelapnya memohon biasiswa kerana berasal daripada keluarga kurang senang.



Membalas kepada posting tersebut, rata-rata warganet turut berkongsi pengalaman seakan-akan serupa dengan cerita yang disampaikan oleh individu itu.



Korang dah tengok filem pilihan nombor satu di GSC, The Experts?

Kalau belum, filem tempatan pecah panggung ini masih mendominasi pawagam tanah air. Jom, tonton The Experts di pawagam berhampiran korang hari ini.