Kumpulan nasyid Inteam, berkongsi cerita tentang persahabatan mereka bersama Allahyarham Suhaimi Saad yang meninggal dunia pada 15 November lalu.

Menurut Inteam, mereka bersyukur apabila pemergian Suhaimi dipenuhi dengan banyak cerita-cerita kebaikannya ketika masih hidup.

“Kali terakhir kami menziarahi arwah Suhaimi, dia memang dah sakit teruk. Waktu itu, dia cakap 'kosong-kosong', maksudnya kami saling bermaaf-maafan. Biasalah, dalam persahabatan tentu ada perselisihan faham.

"Yang paling kami bersyukur adalah pemergiannya membuka banyak cerita-cerita baik daripada orang ramai mengenai diri arwah," katanya.

Sementara itu, salah seorang daripada anggota Inteam, Hisyam Ahmad, tidak menafikan bahawa proses penghasilan video muzik terbaharu mereka, Harum Setangkai Doa adalah saat yang paling memilukan kerana tidak mempunyai banyak kenangan yang dicipta bersama arwah.

"Ketika proses penghasilan muzik video Harum Setangkai Doa, itu saat paling pilu sebenarnya buat saya kerana tidak ada banyak gambar kenangan bersama arwah Suhaimi terutama di penghujung hayatnya.

"Setiap kali saya tonton semula muzik video lagu ini, memang ada rasa kecewa sebab tidak dapat bersama dengan arwah Suhaimi ketika masih hidup.

“Boleh saya katakan bahawa lagu dan muzik video ini adalah yang paling menyentuh hati kerana hanya ada sedikit kenangan bersama arwah.

"Kami cari semula gambar-gambar lama untuk kongsikan kenangan bersama arwah serta cuba sampaikan mesej mengenai rasa kehilangan seorang sahabat sepertinya,” kongsinya.

Sekadar info, Inteam yang ditemui pada Majlis Apresiasi Media Inteam Records berlangsung pada Rabu turut mengumumkan kolaborasi terbaharu mereka dengan Khai Bahar dalam merakamkan semula lagu Rabiatul Adawiyah 2024.

BERITA TRENDING: Hajat Suhaimi Mahu Anak Sulung Mandikan Jenazahnya Termakbul - “Kami Semua Rapat Dengan…

BERITA TRENDING: Suhaimi Saad Meninggal Dunia