Hiburan

Isu Duit Raya RM3, Ini Nasihat Uyaina Arshad - “Dapat 10 Sen Sekali Pun Bersyukurlah, Duit Raya Diberi Ikut Kemampuan..."

Mya Amri
15/04/2024
09:55 MYT
Pelakon, Uyaina Arshad meluahkan rasa geram dengan sikap sesetengah pihak yang tidak bersyukur menerima sejumlah kecil duit raya.
Menurut Uyaina, pemberian duit raya itu sepatutnya diterima dengan seikhlas hati dan bukannya sebagai satu kewajipan menjelang Aidilfitri.
“Dapat seposen sekali pun, terima dan bersyukurlah. Duit raya diberi mengikut kemampuan. Kalau orang tu tak bagi sekali pun, tak berdosa.
“Ikut suka hati dia lah nak bagi ke tak. Dan ikut suka hati dialah nak bagi berapa pun. Jangan buat teruk please. Terpaling entitled,” tulisnya menerusi hantaran di Insta Story miliknya.
Uyaina berkongsi pendapatnya berdasarkan pautan tajuk berita yang mengatakan seorang bapa terkejut apabila anaknya menerima duit raya sebanyak RM3.
Sebelum ini, aktres Diana Danielle juga turut menasihati orang ramai mengenai perkara yang sama.

BERITA TRENDING: "Duit Raya Seringgit Ke, Seratus Ringgit Ke, Enjoy Je Lah!" - Diana Danielle

Terdahulu, tular apabila seorang bapa meluahkan rasa tidak puas hati apabila anaknya menerima duit raya sebanyak RM3.
Bagaimanapun luahan bapa itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang rata-rata menasihati lelaki itu supaya memahami erti bersyukur.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Uyaina Arshad Kongsi Momen Pertama Kali Jumpa Neelofa & Izara Aisyah - “I Adore Both Women So Much In Many Ways”

gempak
22/07/2024
12:55 MYT
Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad berkongsi momen pertama kali dia bertemu dengan selebriti dan usahawan Neelofa serta aktres Izara Aisyah.
Hiburan

Banjir Di Rumah Penampang Sudah Surut, Stacy Syukur Keluarga Selamat - "Ini Paling Teruk Sebab..."

gempak
02/07/2024
07:55 MYT
Penyanyi Stacy berkongsi perkembangan mengenai situasi dan keadaan rumah keluarganya di Penampang yang dilanda banjir.
Hiburan

Ustaz Don Beri Penjelasan Berkenaan Isu Hari Tasyrik - “Saya Mohon Maaf Sebab Menjawab Dalam Keadaan Mengelirukan”

gempak
19/06/2024
05:25 MYT
Pendakwah terkenal, Ustaz Don Daniyal tampil memberikan penjelasan berhubung kenyataan yang mengelirukan mengenai berpuasa di hari Tasyrik.
Hiburan

Uyaina Arshad Kongsi Soalan ‘Famous’ Yang Selalu Diterima Oleh Ibu Lepas Bersalin - “Ada Sesetengah Respons Buat Saya Sampai Terkedu”

gempak
19/06/2024
03:55 MYT
Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad berkongsi soalan-soalan biasa yang diterima oleh ibu yang baharu sahaja melahirkan cahaya mata.
Berita

Hasrat Balik Raya Tak Kesampaian, Lelaki Maut Dirempuh Ketika Rehat Tepi Jalan

gempak
16/06/2024
09:57 MYT
Seorang lelaki tidak sempat pulang ke kampung halamannya di Kampung Bertam, Gua Musang untuk menyambut Hari Raya Aidiladha apabila maut dalam satu kemalangan membabitkan sebuah lori dengan motosikal di Kilometer (km) 25, Jalan Lipis- Benta pada Ahad.