Tidak berdiam diri, pihak pengurusan Ahirine Ahiruddin tampil menjelaskan mengenai isu memuat naik foto pelakon wanita itu bersama aktor Aedy Ashraf ketika penggambaran Filem Tembus kelmarin.

Pengurusnya yang juga Ketua Bahagian Perniagaan Domestik, WebTVAsia, Suzana Sukaimi berkata kepada kepada Gempak, foto itu dimuat naik atas dasar untuk mempromosikan filem berkenaan yang sudah mula ditayangkan di Prime pada 31 Ogos lalu.

"Gambar tersebut dimuat naik beberapa hari setelah selesai tayangan khas bersama media baru baru ini di Instagram Ahirine berserta Poster filem Tebus yang ditayangkan di Prime pada 31 Ogos.

"Sebagai pelakon utama, turut dedikasi meyediakan bahan-bahan promosi seperti behind the scene photos, videos dan sebagainya bagi mempromosi dan menghargai karya Tebus.

"Gambar bersama kapsyen “A little romance won’t hurt Ana & Johan” itu adalah antara babak-babak behind the scene watak Ana & Johan selepas melalui banyak halangan dan akhirnya bahagia.

"Kami percaya produksi Tebus juga gembira kerana dapat banyak feedback dan respon positif," katanya kepada Gempak.

Terdahulu, Ahirine memuat naik swafoto di Instagram bersama Aedy sambil dipangku aktor bekenaan di dalam kereta.

Bagaimana pun, Aedy dalam kenyataannya di Instagram sebelum ni memberitahu tidak pernah membenarkan foto itu disiarkan bagi tujuan promosi.

Pun begitu, demi menghormati pihak-pihak tertentu, Suzana memberitahu foto berkenaan telah pun diturunkan.

"Untuk menghormati pihak-pihak tertentu, dan tidak menjadi isu berpanjangan, gambar itu sudah pun diturunkan," beritahunya

Bagaimanapun, Suzana memberitahu Ahirine terus komited dan menjalankan komitmennya dalam filem berkenaan.

"Sebagai pelakon utama juga, Ahirine secara profesional dan penuh dedikasi komited utk mengikut jadual yang ditetapkan bg promosi filem lakonannya sendiri demi peminat dan penonton.

"Ahirine memberikan 100% komitmen utk menghargai hasil lakonannya sendiri, serta sangat dedikasi mengikut jadual yang ditetapkan bagi mengangkat watak Ana di dalam Tebus," ujarnya.

Selain Ahirine dan Aedy, filem itu turun dibintangi oleh Azhan Rani, Jay Iswazir dan ramai lagi.