Laman Utama

Jadi Penjual Sayur Di Pasar Siti Khadijah, Fazura Teruja Sambut Aidiladha Di Kelantan - “Mesti Pandai Dah Kecek Kelate”

Azwa Rahman
05/07/2022
02:39 MYT
Aktres jelita Nur Fazura meluahkan rasa teruja dapat merealisaikan impiannya untuk bergelar peniaga di satu tarikan membeli-belah terkenal di Kota Bharu, Kelantan iaitu Pasar Siti Khadijah.
Menerusi laman sosial Instagram, Fazura sempat memuat naik beberapa keping foto kunjungannya ke negeri jolokan Serambi Makkah itu untuk tatapan umum.
Istimewanya lagi, pemilik nama sebenar Nur Fazura Sharifuddin itu turut berkongsi kisah dirinya merasai sendiri pengalaman berharga menjual sayur-sayuran di pasar ikonik negeri itu.
Tambah Fazura, 39, dia sememangnya sudah lama memasang impian untuk merasai pengalaman berniaga di sana dan berasa sangat teruja akhirnya perkara tersebut terlaksana.
“Sejujurnya Faz dan team belum boleh move on lagi dengan pengalaman di sana. Ternyata suasana menyambut Hari Raya Aidiladha sungguh meriah di Pantai Timur.
“Faz sangat teruja dengan semangat kekeluargaan, kejiranan dan kemesraan yang Faz dapat alami bersama.
“Apa yang lebih menarik bila Faz dapat merealisasikan satu lagi impian Fas untuk menjadi penjual di samping begitu ramai peniaga wanita di Pasar Siti Khatijah yang Faz kagumi,” tulisnya di ruangan kapsyen.
Difahamkan kunjungan pelakon Pisau Cukur itu ke negeri Kelantan adalah sebahagian daripada video ‘Fazura Ke Pantai Timur’ bagi merasai sendiri suasana menyambut Hari Raya Aidiladha di sana.
Sementara itu di ruangan komen, ia dihujani dengan kata-kata pujian daripada wargamaya yang merasa kagum dengan kunjungan Faz ke negeri Kelantan itu.
Bukan itu sahaja, penampilan Fazura yang manis bertudung bawal juga mencuri tumpuan ramai.
Sehingga kini, perkongsian tersebut telah menerima hampir 20,000 tanda suka daripada pengikutnya.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Masih Berhubung Dengan Nonny Nadirah, Mila Jirin Kongsi Update Terbaharu - "Dia Dah Dewasa & Saya Yakin Dia Mesti..."

gempak
04/07/2024
05:55 MYT
Susulan video memperlihatkan Nonny Nadirah membotakkan kepala, penyanyi dan usahawa Mila Jirin tampil menganggap rakan baiknya mempunyai sebab bertindak sebegitu.
Berita

Menyundal Dalam Kebun Sawit, Wanita Warga Asing Didenda RM2,800

gempak
04/07/2024
04:55 MYT
Seorang wanita warga Indonesia didenda RM2,800 selepas mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Muar, Johor atas pertuduhan menjalankan aktiviti persundalan dalam pondok di sebuah kebun sawit, bulan lalu.
Sukan

Polis Afrika Selatan Temukan Mayat Bekas Juara Dunia Lompat Tinggi Dengan Kesan Tembakan

gempak
04/07/2024
04:43 MYT
Polis Afrika Selatan pada Rabu mengesahkan penemuan mayat bekas juara dunia lompat tinggi Jacques Freitag dengan kesan beberapa tembakan, yang dilaporkan hilang bulan lepas.
Hiburan

Seniwati Sarimah Ahmad Tak Galakkan Cucu Berlakon, Sadiq Jamil; "Nenek Mengeluh Bila Saya Masuk Sekolah Seni, Tapi Saya Buat Demi ..."

gempak
04/07/2024
04:18 MYT
Pelakon meningkat naik, Sadiq Jamil mendedahkan neneknya, seniwati terkenal Datuk Sarimah Ahmad, 82, tidak pernah menggalakkan dirinya untuk menceburi bidang lakonan.
Hiburan

“Sebenarnya saya Tahu Tentang Ayden Jatuh Dekat Sekolah Melalui…” - Aliff Aziz

gempak
04/07/2024
02:55 MYT
Penyanyi Aliff Aziz memberitahu dia hanya mengetahui mengenai insiden anak sulungnya iaitu Ayden Adrean terjatuh di tandas sekolah baru-baru ini menerusi laman sosial.