,
Viral

Jadi Suri Rumah Tak Halang Wanita Ini Berniaga... Tapi Cara Penghantarannya Lain Macam, Kreatif!

Kamaruddin Razal
10/04/2019
21:58 MYT
Teknik 'delivery' seorang suri rumah yang menjalankan perniaagaan makanan secara kecil-kecilan di kediamannya sendiri dipuji oleh netizen.
Tular dikalangan warganet, seorang pengguna Twitter bernama Nadeeeeeeya menceritakan kisah ibunya yang menghantar makanan menggunakan tali kepada pelanggan di tingkat bawah rumah. "Ibu saya fully house-mother, jaga enam orang anak kawan-kawan dia. Bila ada masa, ibu jual cheezy wedges and macaroni cheese.
"Tapi lain macam sikit ibu punya delivery. Buyer tak perlu naik atas tingkat empat sebab kita boleh drive thru macam ni! Doakan semoga ibu murah rezeki selalu ya," tulis Nadeeeeeeya.
Menjimatkan masa dan tenaga, netizen memuji cara wanita ini dan mendoakan agar rezekinya dimurahkan. Selepas berita itu tular, Nadeeeeeeya berterima kasih kepada semua netizen yang mendoakan rezeki ibunya. "Terima kasih pada yang mendoakan rezeki ibu saya. Ibu hargai sangat doa korang. Pada yang nak beli, bolehlah datang Casmaria Apartment, Taman Samudra. Belakang Giant Batu Caves," tulisnya lagi.
Sehingga kini, entri Twitter yang dimuat naik oleh Nadeeeeeeya mendapat lebih 30,000 ulang kicau (retweet) dan 20,000 tanda suka.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiada Lagi Sengketa, Sajat Syukur Dah Berbaik Dengan Mustika - “Sekarang Adik Saya Buat..”

gempak
06/09/2024
12:55 MYT
Usahawan kontroversi, Sajat meluahkan rasa syukur apabila dia dan adik, Mustika sudah kembali berbaik.
Viral

Apa Hukum Lelaki Pakai Bearing Pada Kemaluan? Ini Penjelasan Ustaz Azhar Idrus!

gempak
05/09/2024
11:20 MYT
Pendakwah terkenal Ustaz Azhar Idrus tampil menjelaskan mengenai hukum lelaki memasang implan atau ‘bearing’ yang diperbuat daripada besi pada bahagian kemaluan.
Hiburan

Kongsi Video Kereta Baru Sempena Hari Jadi, Ada Pula Netizen Tuduh As'ad Motawh Menunjuk - "Perlu Ke Photoshoot"

gempak
05/09/2024
09:55 MYT
Penyanyi dan pempengaruh media sosial, As’ad Motawh sekali lagi menarik perhatian ramai susulan perkongsiannya di Instagram sempena ulang tahun kelahirannya, baru-baru ini.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.
Hiburan

Vibes Galau & Melodi Menyentuh Hati, Lagu Baru One Avenue Band Boleh Buat Pendengar Menangis - "Ia Tentang Pasangan Tak Setia"

gempak
04/09/2024
17:58 MYT
One Avenue Band muncul dengan single baharu berjudul Jangan Pergi.