Anugerah Oscar 2024 berakhir dengan seribu satu cerita. Salah satunya tentulah aksi ahli gusti terkenal, John Cena yang tampil di atas pentas tanpa seurat benang!

Ya, Cena tampil bogel dengan hanya sampul pengumuman kemenangan menutupi bahagian alat sulitnya.

Cena yang muncul sebagai cameo dalam filem Barbie, berbogel sewaktu menyampaikan anugerah Kostum Terbaik kepada pemenangnya dari tim naskhah Poor Things.

Selaku hos, Jimmy Kimmel memperkenalkan Cena dan bertanya kepada tetamu: “Bolehkah anda bayangkan seorang lelaki berbogel di atas pentas sekarang? Ia gila bukan?”

Sejurus itu Cena muncul dari tepi pentas sambil berkata: “Ini adalah majlis yang elegan. Sejujurnya anda patut malu dengan idea ini. Badan lelaki bukan bahan candaan!”

Kimmel kemudian menjawab Cena sudah terbiasa berbogel sewaktu beraksi di pentas WWE.

“Saya tidak berbogel waktu bertarung. Saya memakai jorts (seluar jeans pendek),” katanya.

Ironi, penampilan bogel Cena tersebut telah dirancang. Variety melaporkan aksi bogel tersebut adalah sebuah penghormatan terhadap ‘babak gila’ yang pernah terjadi dalam sejarah Academy Awards apabila seorang lelaki tanpa seurat benang telah naik ke atas pentas Oscar ke-46 pada tahun 1974.

Insiden tersebut terjadi sewaktu David Niven memperkenalkan Elizabeth Taylor dan disifatkan sebagai ‘puncak’ kepada kejadian ramai individu sengaja berbogel untuk menganggu majlis.

Meski Cena kelihatan berbogel di hadapan umum, sebahagian punggungnya ditutup dengan fabrik dari warna kulit.