Aksi pelakon Kamal Adli yang berkongsi momen dirinya sedang melakukan sesi mengukur pakaian atau fitting menerusi beberapa foto di Insta Story, Instagram miliknya semalam mencuri perhatian netizen.

Menerusi foto yang menyaksikan dirinya bertemu dengan pesohor fesyen Rizman Ruzaini dan meninggalkan kapsyen 'ukur apa tu'?, Kamal seperti memberi hint dia bakal memakai busana pengantin hasil sentuhan pereka tersebut.

Tidak hanya melakukan sesi fitting bersama Rizman, pelakon berusia 35 tahun tersebut juga berkongsi foto dirinya bertemu dengan pereka yang pakar membuat pakaian jenis suit, Kenny Lords di Lords Tailor.

Bagaimanapun, kelibat Uqasha, 29, tidak kelihatan dan tinjauan Gempak ke Instagramnya menyaksikan pelakon tersebut sibuk menjalani penggambaran drama terbarunya, The Hotel 2.

Sebelum ini dalam temubual bersama media, Uqasha memaklumkan sudah melakukan lebih 80 peratus persiapan menjelang pernikahan mereka.

Hal itu sekaligus mencetuskan spekulasi majlis pernikahan pasangan yang bertunang pada April lalu ini akan berlangsung tidak lama lagi.

Malah, ada sumber mengatakan Kamal dan Uqasha akan menikah pada awal November depan selepas terpaksa menangguhkan hari bahagia mereka pada Jun lalu kerana pandemik COVID 19.

Pasangan tersebut juga merancang beberapa majlis, termasuk acara pernikahan yang hanya dihadiri oleh kaum keluarga dan kerabat terdekat yang mahu diadakan di sebuah pusat peranginan tanah tinggi.

Terdahulu Kamal yang bergandingan dengan Uqasha menerusi drama Perempuan Tanpa Dosa telah 'melamar' wanita idamannya itu pada acara anugerah MeleTOP, Disember tahun lalu.

Untuk rekod, Rizman Ruzaini dan Lords Tailor memang menjadi jenama kepercayaan banyak selebriti pada hari bahagia mereka.

Antara selebriti yang menggayakan busana pengantin dari Rizman adalah Fazura dan Fattah Amin serta adik Uqasha iaitu Nelydia Senrose yang berkahwin dengan Mohd Hafez Halimi Abdul Hamid pada April 2019.

Instagram: @kamaladli