Pelakon komedi popular, Enot atau nama sebenarnya Aliza Abdullah mendedahkan yang dia sudah terbiasa dan lali apabila ada melabelkan dirinya sebagai lesbian.

Kongsi Enot, mungkin disebabkan perwatakannya yang ‘kasar’ dan berkawan dengan rakan-rakan wanita menyebabkan dia dituduh menyukai kaum sejenis.

“Jujurnya, memang ramai yang sangkakan saya seorang lesbian. Begitupun, ada juga yang tak tahu saya dulu belajar di Sekolah Menengah Convent Seremban. Memang ada rakan sekolah termasuk saya ramai yang perwatakan macam lelaki, sedikit kasar.

“Selain itu, saya juga aktif bersukan. Antara sukan yang saya ceburi adalah softball. Rakan-rakan juga memanggil saya dengan gelaran ‘Abang Ali’ ketika di sekolah.

“Dan bagi saya, setakat panggil ‘sayang’ sesama kawan wanita tu nornal,” katanya ketika ditemui pada sidang media AdHoc Raya 2022 yang berlangsung di Riverside WTCKL, baru-baru ini.

Berkenaan dengan statusnya sebagai ibu tunggal, Enot berkata, dia tidak pernah terfikir untuk mendirikan rumah tangga selepas dua kali gagal dalam pernikahan.

Sungguhpun sudah lebih sedekad bergelar ibu tunggal, dia mengakui selesa hidup seperti itu bersama anak-anak dan juga cucu.

“Jujurnya, masa sebelum masuk usia 40 tahun, adalah rasa nak kembali bersuami. Tapi lepas dah ada cucu, rasa itu terus hilang. Dah takda rasa nak berumah tangga sampailah ramai cop saya lesbian.

“Tambahan pula, anak-anak pun seperti keberatan membenarkan saya kembali mencari pasangan hidup. Anak-anak selalu minta saya fikir baik-baik kalau saya beritahu nak kahwin semula,” katanya sambil tertawa.

Untuk rekod, menerusi perkahwinan yang pertama dahulu, Enot telah dikurniakan dua orang cahaya mata perempuan iaitu Andriana Balqis dan Ariana Qaseh Qistina.